Analiza działalności i rozwoju przedsiębiorstwa

1.jpg
  • promocja
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 45,00 zł
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna: 61,90 zł

45.00
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 61,90 zł
ilość szt.
Zyskujesz 4 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

Zmieniające się warunki otoczenia, niepewność działania, rosnące wymagania klientów, zaostrzająca się konkurencja wymuszają na przedsiębiorstwach podejmowanie działań zwiększających efektywność funkcjonowania i doskonalenie procesów zarządzania. Menedżerowie i właściciele firmy wymagają stałego dostępu do informacji na temat jej sytuacji wewnętrznej i zewnętrznej, informacji użytecznej, eliminującej niepewność, ułatwiającej podejmowanie decyzji. Jednym z ważniejszych narzędzi w tym zakresie jest analiza działalności i rozwoju przedsiębiorstwa, opierająca się na analizie ekonomiczno-finansowej, a więc na jej różnego typu technikach i narzędziach.

W Analizie działalności i rozwoju przedsiębiorstwa skoncentrowano zatem uwagę na ocenie zasobów firmy (trwałych, obrotowych, kapitałowych, ludzkich), efektywności jej działania (m.in. na analizie procesów sprzedaży, kosztów, wyników finansowych, rentowności, płynności finansowej) oraz na analizie procesów podejmowania decyzji rozwojowych (m.in. na ocenie projektów inwestycyjnych, wycenie wartości rynkowej firmy, planowaniu podstawowych wielkości finansowych).

 

Spis treści:

Część I - PODSTAWY METODYCZNE OCENY PRZEDSIĘBIORSTWA

Rozdział 1. ISTOTA ANALIZY EKONOMICZNO-FINANSOWEJ
1.1. Pojęcie, znaczenie i przedmiot analizy ekonomicznej
1.2. Źródła informacji do analiz ekonomiczno-finansowych
1.3. Klasyfikacja analiz
1.4. Podstawowe obszary analityczne w spółce - schemat raportu rocznego
1.4.1. Charakterystyka spółki
1.4.2. Czynniki wytwórcze
1.4.3. Przychody w różnych przekrojach
1.4.4. Koszty działalności
1.4.5. Wyniki finansowe
1.4.6. Planowanie podstawowych wielkości finansowych
1.5. Analiza w procesach zarządzania

Rozdział 2. METODY BADAWCZE W ANALIZIE EKONOMICZNO-FINANSOWEJ
2.1. Przekroje oceny zjawisk ekonomiczno-finansowych
2.2. Proste metody badania przyczynowego
2.2.1. Metoda podstawień łańcuchowych
2.2.2. Metoda logarytmiczna
2.3. Praktyczne wykorzystanie rachunków korelacji i regresji
2.4. Szybka ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa

Rozdział 3. SPRAWOZDAWCZOŚĆ FINANSOWA JAKO PODSTAWA INFORMACYJNA ANALIZY FINANSOWEJ
3.1. Bilans - statyczny obraz stanu posiadania przedsiębiorstwa
3.1.1. Charakterystyka aktywów
3.1.2. Charakterystyka pasywów
3.2. Rachunek zysków i strat - dynamiczny obraz efektów działalności przedsiębiorstwa
3.3. Rachunek przepływów pieniężnych - dynamiczny obraz krążenia środków finansowych
3.4. Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym - informacja dla właścicieli

Załącznik 1. Sprawozdania finansowe

Część II - OCENA ZASOBÓW PRZEDSIĘBIORSTWA

Rozdział 4. OCENA ZASOBÓW TRWAŁYCH W PRZEDSIĘBIORSTWIE
4.1. Struktura rodzajowa aktywów trwałych przedsiębiorstwa
4.2. Procesy odtworzeniowo-inwestycyjne - regulowanie zasobów środków trwałych
4.3. Ocena gospodarowania aktywami trwałymi

Rozdział 5. ANALIZA ZASOBÓW OBROTOWYCH PRZEDSIĘBIORSTWA
5.1. Obszary analizy zasobów obrotowych przedsiębiorstwa
5.1.1. Zarządzanie zapasami
5.1.2. Zarządzanie należnościami krótkoterminowymi
5.1.3. Zarządzanie środkami pieniężnymi (inwestycjami krótkoterminowymi)
5.1.4. Zarządzanie zobowiązaniami bieżącymi - ustalanie strategii finansowania
5.2. Analiza poziomu, struktury i rotacji zapasów
5.3. Kształtowanie przyszłych poziomów zapasów

Rozdział 6. OCENA ZASOBÓW KAPITAŁOWYCH PRZEDSIĘBIORSTWA
6.1. Główne kryteria oceny zasobów kapitałowych przedsiębiorstwa
6.2. Koszt kapitałów w ocenie źródeł finansowania przedsiębiorstwa
6.3. Zasady finansowania i wskaźniki zadłużenia w ocenie zasobów kapitałowych

Rozdział 7. ANALIZA ZASOBÓW LUDZKICH
7.1. Rola zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie
7.2. Ocena zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie

Część III - OCENA EFEKTYWNOŚCI DZIAŁANIA PRZEDSIĘBIORSTWA

Rozdział 8. ANALIZA PROCESÓW SPRZEDAŻY I DYSTRYBUCJI
8.1. Przedmiot i zadania analizy
8.2. Analiza wielkości, struktury i dynamiki przychodów
8.2.1. Rodzaje przychodów
8.2.2. Ogólna analiza przychodów
8.2.3. Szczegółowa analiza przychodów przedsiębiorstwa
8.3. Analiza struktury sprzedaży i dystrybucji
8.4. Analiza zapasów w systemie dystrybucji

Rozdział 9. ANALIZA KOSZTÓW DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA
9.1. Pojęcie i zadania analizy kosztów
9.2. Ogólna analiza kosztów
9.3. Szczegółowa analiza kosztów według podstawowych przekrojów strukturalnych
9.3.1. Przekroje analizy
9.3.2. Analiza kosztów bezpośrednich - zmiennych
9.3.3. Analiza kosztów pośrednich - stałych

Rozdział 10. ANALIZA WYNIKÓW FINANSOWYCH PRZEDSIĘBIORSTWA
10.1. Przekroje analizy wyniku finansowego
10.2. Analiza porównawcza wyniku finansowego w wielkościach bezwzględnych
10.3. Analiza czynnikowa (przyczynowo-skutkowa) wyniku finansowego

Rozdział 11. ANALIZA RENTOWNOŚ CI PRZEDSIĘBIORSTWA
11.1. Istota analizy rentowności w zarządzaniu przedsiębiorstwem
11.2. Rodzaje wskaźników rentowności przedsiębiorstwa
11.3. Analiza piramidalna
11.4. Analiza progu rentowności przedsiębiorstwa
11.5. Ekonomiczna wartość dodana (EVA) i rynkowa wartość dodana (MVA) - nowe miary efektywności działania

Rozdział 12. OCENA PŁYNNOŚ CI FINANSOWEJ PRZEDSIĘBIORSTWA
12.1. Statyczny (aktywowy) wymiar płynności
12.2. Ocena płynności finansowej przez pryzmat przepływów gotówkowych
12.3. Płynność rozpatrywana przez pryzmat kapitału obrotowego
12.3.1. Bilansowa ocena kapitału obrotowego
12.3.2. Określanie zapotrzebowania na kapitał obrotowy
12.4. Synteza płynności finansowej

Rozdział 13. MONITORING FINANSOWY PRZEDSIĘBIORSTWA
13.1. Podstawowe problemy metodyczne monitoringu finansowego w przedsiębiorstwie
13.2. Wskaźniki w systemie monitoringu
13.3. Monitoring zagrożenia finansowego przedsiębiorstwa
13.3.1. Jednowymiarowa analiza dyskryminacyjna
13.3.2. Wielowymiarowa analiza dyskryminacyjna
13.4. Monitoring międzyzakładowy

Część IV - ANALIZA DECYZYJNA W PROCESACH ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTWA

Rozdział 14. ANALIZA I OCENA PROJEKTÓW INWESTYCYJNYCH
14.1. Proste metody oceny projektów inwestycyjnych
14.1.1. Okres zwrotu z nakładów inwestycyjnych
14.1.2. Stopa zwrotu z nakładów inwestycyjnych
14.2. Ocena efektywności projektów inwestycyjnych metodami dyskontowymi
14.2.1. Wartość bieżąca netto
14.2.2. Wewnętrzna stopa zwrotu
14.3. Wybór najlepszego projektu inwestycyjnego - przykłady
14.4. Opcje realne w wycenie przedsięwzięć inwestycyjnych

Rozdział 15. WYCENA WARTOŚCI RYNKOWEJ PRZEDSIĘBIORSTWA
15.1. Analiza ekonomiczno-finansowa jako podstawa wyceny wartości firmy
15.2. Zarys metod wyceny wartości firmy
15.3. Metody majątkowe wyceny wartości firmy
15.4. Metoda zdyskontowanych przepływów pieniężnych oraz metoda mnożnikowa

Rozdział 16. PROGNOZOWANIE I PLANOWANIE PODSTAWOWYCH WIELKOŚCI FINANSOWYCH
16.1. Prognozowanie sprzedaży
16.2. Planowanie sprawozdań finansowych

Załącznik 2. Sprawozdanie finansowe badanego przedsiębiorstwa

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl