Tworzenie Corporate Identity (Całkowitej Identyfikacji Firmy), a zwłaszcza corporate design - jej podstawa - to działanie marketingowe w Polsce mało znane zarówno w praktyce jak i w teorii.
Corporate Design ma szczególny sens zwłaszcza teraz, kiedy konkurencja rynkowa zaczyna przybierać coraz bardziej wyrafinowane formy. O dużej wartości samej pracy zdecydowało konsekwentne połączenie aż pięciu perspektyw: psychologicznej, artystycznej, estetycznej, prawnej, marketingowej.W książce na każdym kroku znajdujemy wiele materiału ilustracyjnego i trzeba zaznaczyć, że jest on szczególny. Autorka nie poszła po najmniejszej linii oporu, jaką byłoby wykorzystanie materiałów zachodnich koncernów. Przyjęła postawę przeciwną. Skoncentrowała się na prezentacji logotypów oraz innych form corporate design stworzonych przez rodzimych twórców.Dzięki tej decyzji praca jest nie tylko ciekawsza, ale również pomaga przekroczyć pewną barierę psychologiczną. Okazuje się mianowicie, że przeciętna polska firma u polskiego artysty może zamówić na przykład logotyp, którego nie powstydziłaby się renomowana firma zachodnia, kupująca tego rodzaju usługi w koncernie 3M za setki milionów dolarów. Autorka nie ukrywa swoich fascynacji, co z kolei ma silny wpływ na wyobraźnię odbiorcy. W różnych częściach książki znajdujemy równocześnie sporo praktycznych uwag, co z kolei wprowadza do komunikacji z czytelnikiem bardzo pożądany w tym przypadku ton poradnikowy.