Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach. Dla nowych Klientów 5% rabatu - na hasło: Newsletter

                  

Promocja tygodnia
Benchmarking
Benchmarking
20,00 zł 15,00 zł
szt.
Dojrzałość organizacji zarządzanej jakościowo
Dojrzałość organizacji zarządzanej jakościowo
54,90 zł 46,00 zł
szt.
Statystyka od podstaw
Statystyka od podstaw
64,90 zł 40,00 zł
szt.
Rynek produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce
Rynek produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce
49,90 zł 43,90 zł
szt.
Statystyka społeczna
Statystyka społeczna
64,90 zł 53,00 zł
szt.
Statystyka dla studiów licencjackich
Statystyka dla studiów licencjackich
45,00 zł 35,00 zł
szt.
Dzieje języka artystycznego w Polsce
Dzieje języka artystycznego w Polsce
20,00 zł 15,00 zł
szt.
Doskonałe zebranie
Doskonałe zebranie
15,00 zł 10,00 zł
szt.

Internacjonalizacja małych i średnich przedsiębiorstw we współczesnej gospodarce

Internacjonalizacja małych i średnich przedsiębiorstw we współczesnej gospodarce, Nelly Daszkiewicz , Arik.pl Księgarnia Akademicka
  • promocja
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 35,00 zł 49,90 zł 35.00
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy
ilość szt.
Zyskujesz 3 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

Temat książki ma nowatorski charakter, a jego ranga w problematyce teorii ekonomii i międzynarodowych stosunków ekonomicznych jest znacząca. Teoria internacjonalizacji MSP kształtuje się dopiero - niejako na naszych oczach - a próby osadzenia jej w realiach gospodarek transformujących się mają w literaturze naukowej jedynie śladową obecność. Podjęty problem badawczy dawał więc Autorce szansę wniesienia znaczącego, twórczego wkładu w rozwój teorii ekonomii. Doktor N. Daszkiewicz wykorzystała w pełni tę szansę, a prowadzone przez nią z pasją przez kilka kolejnych lat dociekliwe badania naukowe, penetrujące dogłębnie światową literaturę przedmiotu, których wyniki przedstawia Autorka w recenzowanej książce, istotnie wzbogacają najnowszą wiedzę ekonomiczną. Autorka w sposób bardzo przekonujący i dojrzały warsztatowo konfrontuje teorię z empirią. Formułuje bardzo trafne wnioski i dokonuje uogólnień stanowiących jej twórczy wkład w rozwój ekonomii i międzynarodowych stosunków ekonomicznych.

Spis treści:

Rozdział 1
Współczesne procesy globalizacji, internacjonalizacji i integracji gospodarki światowej oraz sektora małych i średnich przedsiębiorstw
Wprowadzenie
1.1. Globalizacja
1.2. Internacjonalizacja
1.3. Integracja
1.4. Globalizacja - internacjonalizacja - integracja - Jednolity Rynek Europejski. Relacje
1.5. Wpływ internacjonalizacji na małe i średnie przedsiębiorstwa
1.6. Bariery internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw

Rozdział 2
Teorie i modele internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw

Wprowadzenie
2.1. Teoria bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ)
2.2. Paradygmat eklektyczny
2.3. Modele etapowe
2.3.1. Model Uppsala (U-Model)
2.3.2. Modele związane z innowacją
2.3.3. Internacjonalizacja jako proces uczenia się (learning process)
2.4. Krytyka modeli etapowych
2.5. Indeks globalizacji
2.6. Modele oparte na zasobach
2.6.1. Model J. Wiklunda
2.7. Modele oparte na intencjach
2.8. Analityczny model procesu internacjonalizacji
2.9. Podejście sieciowe (network approach)
2.10. Model REM (R-reason, E-environment, M-modal choice)
2.11. Przydatność modeli internacjonalizacji do badań małych i średnich przedsiębiorstw, zwłaszcza małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarkach transformowanych
2.12. Zasobowo-sektorowy model internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw dla gospodarek transformowanych

Rozdział 3
Strategie internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw
Wprowadzenie
3.1. Pojmowanie strategii
3.2. Strategie internacjonalizacji
3.3. Instrumenty internacjonalizacji
3.4. Strategie i instrumenty internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw
3.5. Sieci - alternatywny instrument internacjonalizacji?
3.5.1. Sieci - tworzone od dołu
3.5.2. Sieci - tworzone od góry 
3.6. Powstawanie sieci a zarządzanie małymi i średnimi przedsiębiortswami

Rozdział 4
Internacjonalizacja małych i średnich przedsiębiorstw w wybranych krajach świata

Wprowadzenie
4.1. Internacjonalizacja małych i średnich przedsiębiorstw w krajach Unii Europejskiej
4.1.1. Internacjonalizacja sektora małych i średnich przedsiębiorstw we Francji po 1992 roku w literaturze i w świetle badań empirycznych
4.1.2. Internacjonalizacja włoskich małych i średnich przedsiębiorstw
- przykład gospodarki opóźnionej
4.1.3. Doświadczenia akcesyjne Wielkiej Brytanii i Portugalii we wczesnych latach 90. XX wieku w świetle badań empirycznych
4.2. Internacjonalizacja czeskich małych i średnich przedsiębiorstw
- przykład gospodarki transformowanej
4.2.1. Szanse i zagrożenia dla czeskich małych i średnich przedsiębiorstw wynikające z przystąpienia do Unii Europejskiej
4.3. Internacjonalizacja małych i średnich przedsiębiorstw na Tajwanie. Przykład małych i średnich przedsiębiorstw międzynarodowych od urodzenia
4.3.1. Gospodarka Tajwanu - rys historyczny

Rozdział 5
Internacjonalizacja małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce

Wprowadzenie
5.1. Internacjonalizacja małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w świetle Raportu o stanie małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2001–2002
5.1.1. Udział małych i średnich przedsiębiorstw w wytwarzaniu PKB
5.1.2. Liczba przedsiębiorstw
5.1.3. Zatrudnienie w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw
5.1.4. Rola małych i średnich przedsiębiorstw w handlu zagranicznym
5.2. Internacjonalizacja małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w świetle badań
5.2.1. Charakterystyka badań
5.2.2. Eksport, import i powiązania kooperacyjne
5.2.3. Opinie właścicieli/menedżerów o skutkach przystąpienia Polski
do Unii Europejskiej dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw
5.2.4. Determinanty internacjonalizacji firmy
5.2.5. Wyniki badań z czerwca 2004 roku - uzupełnienie

Rozdział 6
Studia przypadków wybranych małych i średnich przedsiębiorstw

Wprowadzenie
6.1. Young Digital Poland S.A. - studium przypadku
6.1.1. Historia i charakterystyka ogólna
6.1.2. Właściciel/menedżer
6.1.3. Zasoby
6.2. BALTIC OPTYLAB Laboratorium Optyczne - studium przypadku
6.2.1. Historia i charakterystyka ogólna
6.2.2. Struktura organizacyjna BALTIC OPTYLAB
6.2.3. Właściciel/Menedżer
6.2.4. Zasoby
6.3. Baltic Gateway Poland - studium przypadku
6.3.1. Historia i charakterystyka ogólna
6.3.2. Właściciel
6.3.3. Zasoby
6.4. Przedsiębiorstwo FALA - studium przypadku
6.4.1. Historia i charakterystyka ogólna
6.4.2. Menedżer
6.4.3. Zasoby

Zakończenie

Bibliografia

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl