Moje ja i szkoła integracyjna Zjawiska ukrytego programu w nauczaniu uczniów niepełnosprawnych

1.jpg
  • promocja
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 35,50 zł
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna: 38,00 zł

35.50
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 38,00 zł
ilość szt.
Zyskujesz 3 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

Książka przedstawia problematykę ukrytego programu szkoły integracyjnej z perspektywy interakcyjnej. W kontekście rozwoju i coraz większego znaczenia szkolnictwa integracyjnego w Polsce opracowanie naświetla ten słabo zbadany do tej pory aspekt jego funkcjonowania.

Publikacja konsekwentnie stara się powiązać problematykę ukrytego programu szkoły z zagadnieniami psychologicznego wpływu, jaki wywiera on na uczniów z niepełnosprawnościami oraz na ich myślenie o sobie oraz własnej niepełnosprawności.

Wnioski i diagnoza sytuacji opierają się na bezpośrednich relacjach osób zaangażowanych w realizację edukacji integracyjnej – nauczycieli szkoły integracyjnej oraz uczących się w niej niepełnosprawnych uczniów (czyli odbiorców ukrytego programu) oraz badaniach dotyczących ich percepcji zjawisk oraz reakcji psychologicznych. Prawdopodobnie jest to pierwsza przeprowadzona w taki sposób – jak najbardziej konkretny, a nie abstrakcyjny i czysto teoretyczny - próba zbadania zjawiska ukrytego programu w szkolnictwie integracyjnym.

 

 

Książka dostępna także w wersji elektronicznej:

Spis treści

Wstęp

 

Rozdział I

Integracja osób niepełnosprawnych w szkolnictwie. Idea czy szansa?

 

Rozdział II

Ukryty program – między wiarą, wiedzą i nauką

 

ii.1. Jeden ukryty program czy wielość spraw ukrytych?

ii.2. Co badać, aby badać ukryty program?

ii.3. Jak bardzo ukryty jest ukryty program?

ii.4. Ukryty program – wina nauczycieli?

ii.5. Szczególny ukryty program w szczególnej szkole?

ii.6. Ukryty program z perspektywy interakcyjnej

 

Rozdział III

„Łapanie ducha”. W poszukiwaniu ukrytego programu integracji w szkolnictwie

 

iii.1. Program ukryty za zachowaniami nauczycieli

iii.2. Program ukryty za ocenianiem

iii.3. Program ukryty za codziennością szkolną

iii.4. Program ukryty za działaniem instytucji

iii.5. Wpływ ukrytego programu

 

Rozdział IV

Obraz siebie osoby niepełnosprawnej – uwarunkowania psychospołeczne

 

iv.1. „Ja” – obraz, struktura, wiedza czy tożsamość?

iv.2. Obraz siebie – szersze ramy

iv.3. Rozwój obrazu siebie – ciągłość czy rozbite zwierciadło?

iv.4. „Ja” podobny czy „ja” różny?

iv.5. „Ja” zaradny czy bezradny?

iv.6. „Ja” bez wartości?

 

Rozdział V

Metodologiczne podstawy badań własnych

 

v.1. Sposób rozumienia zjawiska ukrytego programu

v.2. Cel i przedmiot badań

v.3. Problemy i hipotezy badawcze

v.4. Wskaźniki ukrytego programu

v.5. Metody, techniki i narzędzia badawcze

v.6. Opis procedury badawczej

v.7. Metody analizowania danych

 

Rozdział VI

Zjawiska ukrytego programu na podstawie narracji pracowników szkoły

 

vi.1. Niejawne aspekty przyjmowania uczniów niepełnosprawnych

do szkoły

vi.2. Program deklarowany przez nauczycielki

vi.3. Niejawne aspekty oceniania i stawiania wymagań

vi.4. Program ukryty za organizacją lekcji

vi.5. Niejawne aspekty komunikacji z uczniami niepełnosprawnymi

vi.6. Poruszanie spraw związanych z niepełnosprawnością podczas lekcji

i sposób mówienia o niepełnosprawności

vi.7. Organizowanie pomocy dla uczniów niepełnosprawnych

vi.8. Program ukryty za pełnieniem ról szkolnych

vi.9. Program ukryty za zatrudnianiem nauczycieli

i rozwiązaniami praktycznymi życia szkolnego

vi.10. Podsumowanie i interpretacja

 

Rozdział VII

Zjawiska ukrytego programu na podstawie narracji

niepełnosprawnych uczniów

 

vii.1. Stosunek niepełnosprawnych uczniów do szkoły

vii.2. Niejawne aspekty stawiania wymagań i oceniania

– perspektywa uczniów niepełnosprawnych

vii.3. Niejawne aspekty prowadzenia lekcji

– perspektywa uczniów niepełnosprawnych

vii.4. Sposób mówienia o niepełnosprawności

– perspektywa uczniów niepełnosprawnych

vii.5. Uczniowie niepełnosprawni wobec pełnienia funkcji

w szkole i klasie

vii.6. Uczniowie niepełnosprawni wobec niektórych rozwiązań

funkcjonowania szkoły

vii.7. Szczególne problemy uczniów niepełnosprawnych

vii.8. Zjawiska ukrytego programu z perspektywy rodziców

 

Rozdział VIII

Przejawy ukrytego programu w szkole integracyjnej

 

Rozdział IX

Obraz siebie uczniów niepełnosprawnych – ujęcie interakcyjne

 

ix.1. „Ja” podobny czy „ja” różny? – rola ucznia

ix.2. „Ja” podobny czy „ja” różny? – inne role szkolne

ix.3. „Ja” zaradny czy „ja” bezradny?

ix.4. „Ja” bez wartości?

 

Podsumowanie i zakończenie

 

Summary

 

Bibliografia

 

Dodatki

 

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl