Ocena i rozwój umiejętności pracowniczych

Ocena i rozwój umiejętności pracowniczych, Małgorzata Kossowska , Arik.pl Księgarnia Akademicka
  • promocja
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 30,00 zł
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna: 39,90 zł

30.00
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 39,90 zł
ilość szt.
Zyskujesz 3 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

Książka stanowi zbiór tekstów poświęconych problemom oceny i rozwoju umiejętności pracowników. Jej celem jest dostarczenie rzetelnej wiedzy z zakresu doradztwa personalnego - zarówno teoretycznej, jak i praktycznej, mającej dopomóc pracownikom działów kadr w profesjonalnym wykonywaniu ich obowiązków, z pełną świadomością możliwych pułapek i ograniczeń. Książka powstała bowiem z myślą o osobach trudniących się sprawami rekrutacji, selekcji, ocen pracowniczych, szkolenia i rozwoju personelu różnych szczebli -od stanowisk podstawowych po stanowiska menedżerskie.

Pozycja ta powinna być zatem traktowana jako kompendium wiedzy na temat psychologicznych aspektów oceny, przydatne przede wszystkim - aczkolwiek nie tylko - osobom od niedawna trudniącym się tą problematyką, oraz punkt wyjścia do dalszych poszukiwań dla osób bardziej zaawansowanych.

Podstawowym założeniem autorki jest zaakcentowanie wymiaru praktycznego przekazywanej wiedzy. Stąd w książce znalazło się omówienie najważniejszych zasad oceny i rozwoju personelu, poparte - z jednej strony - wiedzą teoretyczną, a z drugiej - przykładami praktycznymi. Dodatkowo zaprezentowane w niej zostały najpopularniejsze metody służące ocenie psychologicznych umiejętności pracowniczych - podstawy teoretyczne, przykłady wykorzystania, możliwości ich zastosowania. Większość z metod wykorzystywanych do oceny potencjału pracowników stanowi także podstawę kierowania ich rozwojem, dlatego na ten aspekt zwrócono szczególną uwagę. Ważnym założeniem autorki jest też pokazanie ograniczeń w stosowaniu gotowych - standardowych - metod psychologicznych oraz udzielenie wskazówek dotyczących tego, jak wypracować własne - pasujące do danej firmy - sposoby postępowania.

SPIS TREŚCI

WPROWADZENIE

Część I

PODSTAWOWE ZASADY OCENY I ROZWOJU

PRACOWNIKÓW.

1. ORGANIZACJA, PRACA I PSYCHOLOGIA

1.1.   Organizacja a procesy kadrowe

1.2.   Zmiany w filozofii działania organizacji

a procesy kadrowe

1.3.   Kultura organizacji a procesy kadrowe

1.4.   Rozwój organizacyjny a procesy kadrowe

2.  PRACOWNIK POSZUKIWANY

2.1.   Opis stanowiska pracy

2.2.   Charakterystyka osobowa

2.3.   Gdzie szukamy

3.  ALTERNATYWNA OCENA

3.1.   Problemy oceny

3.1.1.  Typowe błędy w ocenie

3.1.2.  Heurystyki a oceny

3.2.   Procedury oceniania

3.3.   Wpływ kompetencji na oceny pracowników

3.4.   Kompetencje a umiejętności i zdolności

3.5.   Ocena na bazie kompetencji

3.6.   Jak identyfikować kompetencje kluczowe

dla firmy?

4.  W POSZUKIWANIU EPIZODÓW

4.1.   Przyczyny niskiej rzetelności rozmów kwalifikacyjnych

4.2.   Specyfika wywiadu epizodycznego

4.3.   Sposoby dotarcia do epizodów

4.4.   Przykładowy przebieg wywiadu epizodycznego

5.  TESTY PSYCHOLOGICZNE

5.1.   Czym jest test psychologiczny

5.2.   Kto może być użytkownikiem testu psychologicznego

5.3.   Czynniki wpływające na wynik w teście psychologicznym

5.4.   Testy w komputerze

5.5.   Najbardziej znane testy psychologiczne

a ich przydatność w selekcji kandydatów

6.  OŚRODKI OCENY... I ROZWOJU

Część II

WARTOŚCIOWE METODY OCENY I ROZWOJU PRACOWNIKÓW

1. SZKOLENIE I ROZWÓJ PRACOWNIKÓW

1.1.   Krojenie szkoleń na miarę

1.1.1.   Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych

1.1.2.   Sformułowanie celów szkolenia

1.1.3.   Przygotowanie programu szkoleniowego

1.1.4.   Ewaluacja efektów szkolenia

1.2.   O błędach w procesie szkoleniowym

2. MENEDŻER UCZĄCY SIĘ

2.1.   Jak uczyć dorosłych?

2.2.   Jak uczyć organizacje?                                      

3. DIAGNOZA I ROZWÓJ UMIEJĘTNOŚCI

DZIAŁANIA W GRUPIE - METODA SYMLOG

4. ZESPÓŁ DOSKONAŁY

4.1.   Kiedy grupa ludzi staje się zespołem?

4.2.   Czym jest rola

4.3.   Partytury ról w efektywnej grupie zadaniowej

4.4.   Wzajemne relacje członków zespołu

4.5.   Dojrzewanie zespołu

5. STYL MENEDŻERSKI

5.1.   Koncentracja na zachowaniu punktem

wyjścia do skutecznego zarządzania

5.2.   Natura stylów kierowniczych

5.3.   Jak rozpoznać styl - rady dla kierowników

5.4.   Styl menedżerski a narzędzia zarządzania

6.  UMYSŁ MENEDŻERA

6.1.   Teoria Junga a typologia MBTI

6.2.   Przydatność MBTI w praktyce organizacyjnej

6.3.   Charakterystyka typów umysłowych

a preferencje zawodowe

7.  PROFIL ZAINTERESOWAŃ ZAWODOWYCH

J. HOLLANDA

7.1.   Rola zainteresowań w karierze zawodowej

7.2.   Specyfika zainteresowań zawodowych

7.3.   Jak rozwijają się zainteresowania

zawodowe?

7.4.   Rodzaje preferencji i ich charakterystyka

8.  PODSUMOWANIE

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl