Pedagogika alternatywna. Postulaty, projekty i kontynuacje-TOM 1 Teoretyczne konteksty alternatyw edukacyjnych i wychowawczych

1.jpg
  • promocja
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 44,50 zł
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna: 48,00 zł

44.50
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 48,00 zł
ilość szt.
Zyskujesz 4 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

Książka jest rezultatem V Międzynarodowej Konferencji z cyklu „Edukacja alternatywna – dylematy teorii i praktyki”, która odbyła się w kwietniu 2005 roku w Łodzi. Od samego początku przyjęto założenie, że temat konferencji będzie za każdym razem ten sam, by można było kontynuować wspólną dla całego cyklu debatę. Publikacja prezentuje najciekawsze wystąpienia, prezentacje i plon wspólnych dyskusji. Na tematykę składały się dwa główne bloki problemowe – teoretyczne i metodologiczne dylematy alternatywności pedagogiki i pedagogii, ich afirmacja i krytyka oraz koncepcje szkół alternatywnych i alternatyw edukacyjnych w szkołach, alternatywy w edukacji pozaszkolnej (oświata dorosłych, ruch samorządowy, ośrodki pomocy społecznej, ośrodki kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli itp.) oraz społeczny ruch odnowy edukacji i oporu edukacyjnego (stowarzyszenia oświatowe, edukacyjne inicjatywy obywatelskie, niezależne wydawnictwa edukacyjne, subkultury edukacyjne).

Adresatami publikacji są przedstawiciele środowisk edukacyjnych, środowisk oświatowych oraz praktycy – nauczyciele nowatorzy, twórcy, twórcy szkół, programów i klas autorskich, politycy oświatowi, działacze stowarzyszeń edukacyjnych, przedstawiciele organizacji związkowych, wychowawczych i ruchu wynalazczego. Książka powinna zainteresować także środowiska opiniotwórcze (środki masowego przekazu).

 

Spis treści

 

Wstęp

 

Aleksander Nalaskowski

Wymyślmy to!

 

Michał Głażewski

Utopie i antyutopie jako źrodła ambiwalencji pedagogicznej

 

Marian Nowak

Pedagogika jako nauka praktyczna – konsekwencje metodologiczne

 

Krzysztof Sokołowski

Metajęzyk a formalne aspekty komparatystyki pedagogicznej

 

Andrzej Sztylka

Alternatywność pedagogiki humanistycznej

 

Halina Gajdamowicz

Uniwersalizm wartości jako źrodło alternatywnych teorii wychowania

 

Krzysztof J. Szmidt

Postulaty psychopedagogiki tworczości pod adresem edukacji

alternatywnej

 

Janusz Tarnowski

Wspołwychowanie: przez postawę dialogu ku przyjaźni

 

Wiktor Żłobicki

Gestalt. Filozofi czne i psychologiczne inspiracje dla pedagogiki

 

Agnieszka Nowak-Łojewska

Refleksy koncepcji rozumu transwersalnego Wolfganga Welscha

w rozważaniach o edukacji w okresie przełomu formacyjnego:

uwarunkowania, perspektywy, pytania

 

Magda Karkowska

Tożsamość kulturowa młodzieży polskiej u progu XXI wieku.

Pedagogiczne problemy recepcji kultury popularnej

 

Piotr Błajet

O wychowaniu do wstydu. Między pruderią a bezwstydem

 

Krystyna Kamińska

Dziecięce źrodła wiedzy o innych

 

Hein Retter

Wkład historycznej pedagogiki reformy w aktualną dyskusję

wokoł szkoły i wychowania

 

Tadeusz Jałmużna

Nowatorstwo pedagogiczne w zakładach kształcenia nauczycieli

lat międzywojennych na przykładzie Łodzi

 

Władysław Puślecki

Kontrowersje wokoł wspierania

rozwoju ucznia w procesie kształcenia

 

Ewa Kobyłecka

Inteligencja emocjonalna w edukacji alternatywnej

 

Stanisława Włoch

Kształcenie transgresywne – nowa alternatywa edukacyjna

 

Mirosława Moszkowicz

Edukacyjne konteksty nowej sztuki (ekologicznej)

 

Agata Cudowska

Koncepcja analizy jakościowej M. B. Milesa i A. M. Hubermana

w badaniach pedagogicznych

 

Hanna Zielińska-Kostyło

Brameldowski rekonstrukcjonizm – zmiana społeczna przez edukację

 

 

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl