Agile. Metodyki zwinne w planowaniu projektów

Agile-Metodyki-zwinne-w-planowaniu-projektów.jpg, Mike-Cohn.jpg, Arik-pl-Księgarnia-Akademicka.jpg
  • promocja
Dostępność: średnia ilość
Wysyłka w: 48 godzin
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 67,00 zł
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna: 79,00 zł

67.00
Najniższa cena od wprowadzenia towaru: 79,00 zł
ilość szt.
Zyskujesz 6 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

Projekty związane z tworzeniem oprogramowania bardzo się różnią od innych, bardziej tradycyjnych przedsięwzięć. Jeśli nie weźmiesz tego pod uwagę i uznasz, że podejście konwencjonalne wystarczy, ryzykujesz, że Twój projekt programistyczny stanie się źródłem frustracji i pasmem niepowodzeń. Efektem źle zbudowanego planu będzie niedotrzymywanie terminów, niedoszacowany koszt czy słaba jakość produktu. Projekt programistyczny wymaga takiej metodyki planowania, aby częste zmiany i wysoki stopień niepewności nie obróciły wniwecz wysiłku zespołu. Dlatego właśnie należy zastosować Agile.

Ta książka jest wyczerpującym przewodnikiem po planowaniu projektów programistycznych. Znajdziesz tu dokładne omówienie filozofii metodyk zwinnych i dowiesz się, w jaki sposób je zastosować, aby w efekcie otrzymać dobry plan. Poszczególne zagadnienia zostały zaprezentowane czytelnie i dokładnie, a przy tym zilustrowane za pomocą rzeczywistych przykładów i studiów przypadków. Dzięki opisanym w książce technikom łatwo zachowasz zwinność od początku do końca projektu. Jeśli Twój zespół stosuje którąś z licznych metod Agile, to książka ta stanie się nieocenionym źródłem wiedzy, niezależnie od tego, czy jesteś menedżerem, liderem, czy szeregowym programistą.

Dzięki tej książce dowiesz się:

  • co sprawia, że plan jest dobry, i czym jest zwinne podejście do planowania
  • w jaki sposób wykonywać oceny rozmiaru i czasu trwania projektu
  • jak ustalać priorytety właściwości funkcjonalnych produktu
  • dlaczego warto modelować finansowy zwrot funkcjonalności produktu
  • w jaki sposób tworzyć harmonogramy dla projektu
  • jak monitorować postępy realizacji przyjętego planu

Agile w planowaniu oznacza sukces projektu!


Mike Cohn jest jednym z twórców metody Scrum. Pierwszy raz zastosował ją w praktyce w 1995 r. i od tej pory jest gorącym zwolennikiem Agile. Cohn ma ponad trzydzieści lat doświadczenia w programowaniu i w zarządzaniu projektami. Był dyrektorem technicznym w wielu firmach - począwszy od startupów, a skończywszy na firmach z listy Fortune 40. Jest członkiem założycielem stowarzyszenia Agile Alliance. Pisze książki, publikuje artykuły w magazynach branżowych i regularnie wygłasza referaty na konferencjach.

Spis treści

O autorze (17)

Słowo wstępne Roberta Martina (19)

Słowo wstępne Jima Highsmitha (21)

Słowo wstępne Gabrielle Bennefield (25)

Podziękowania (27)

Wprowadzenie (29)

CZĘŚĆ I. PROBLEM I CEL

Rozdział 1. Cele planowania (33)

  • Po co to robić? (34)
  • Co sprawia, że plan jest dobry? (37)
  • Co sprawia, że planowanie jest zwinne? (38)
  • Podsumowanie (39)
  • Pytania do dyskusji (39)

Rozdział 2. Dlaczego planowanie zawodzi? (41)

  • Planowanie dotyczy aktywności zamiast funkcjonalności (41)
  • Wielozadaniowość prowadzi do dalszych opóźnień (44)
  • Funkcjonalności nie są opracowywane według priorytetów (46)
  • Ignorujemy niepewność (46)
  • Oceny stają się zobowiązaniami (47)
  • Podsumowanie (47)
  • Pytania do dyskusji (48)

Rozdział 3. Zwinne podejście (49)

  • Zwinne podejście do projektów (50)
  • Zwinne podejście do planowania (54)
  • Podsumowanie (58)
  • Pytania do dyskusji (59)

CZĘŚĆ II. OCENA ROZMIARÓW

Rozdział 4. Szacowanie rozmiaru za pomocą punktów (63)

  • Punktacja historyjek jest względna (63)
  • Tempo (65)
  • Podsumowanie (68)
  • Pytania do dyskusji (68)

Rozdział 5. Szacowanie w dniach idealnych (69)

  • Czas idealny a wytwarzanie oprogramowania (70)
  • Dni idealne jako miara rozmiaru (71)
  • Jedna ocena, a nie wiele (72)
  • Podsumowanie (72)
  • Pytania do dyskusji (73)

Rozdział 6. Metody oceny (75)

  • Oceny są wspólne (77)
  • Skala oceny (77)
  • Wyznaczanie oceny (79)
  • Poker planistyczny (81)
  • Dlaczego poker planistyczny się sprawdza? (83)
  • Podsumowanie (84)
  • Pytania do dyskusji (84)

Rozdział 7. Weryfikacja ocen (85)

  • Przedstawiamy witrynę SwimStats (85)
  • Kiedy nie należy weryfikować ocen? (86)
  • Kiedy weryfikować oceny? (87)
  • Weryfikacja oceny częściowo zrealizowanych historyjek (89)
  • Cel weryfikowania ocen (90)
  • Podsumowanie (90)
  • Pytania do dyskusji (91)

Rozdział 8. Wybór między punktami historyjek a dniami idealnymi (93)

  • Powody przemawiające za metodą punktów (93)
  • Powody przemawiające na rzecz dni idealnych (96)
  • Zalecenia (97)
  • Podsumowanie (98)
  • Pytania do dyskusji (98)

CZĘŚĆ III. PLANOWANIE POD KĄTEM WARTOŚCI

Rozdział 9. Priorytety tematów (101)

  • Czynniki mające znaczenie przy określaniu priorytetów (102)
  • Połączenie czterech czynników (107)
  • Przykłady (107)
  • Podsumowanie (109)
  • Pytania do dyskusji (109)

Rozdział 10. Priorytety finansowe (111)

  • Źródła zwrotu (112)
  • Przykład: WebPayroll (115)
  • Miary finansowe (120)
  • Porównywanie zwrotów (124)
  • Podsumowanie (126)
  • Pytania do dyskusji (126)

Rozdział 11. Priorytety atrakcyjności (127)

  • Model Kano satysfakcji klientów (127)
  • Inne podejście - wagi względne (132)
  • Podsumowanie (134)
  • Pytania do dyskusji (134)

Rozdział 12. Podział historyjek użytkownika (135)

  • Kiedy należy podzielić historyjkę użytkownika? (135)
  • Podział według granic danych (136)
  • Podział według granic operacyjnych (137)
  • Usuwanie problemów funkcjonalności przekrojowych (138)
  • Nie staraj się spełniać wymagań wydajności (139)
  • Podział historyjek o mieszanych priorytetach (140)
  • Nie należy dzielić historyjki na zadania (140)
  • Unikaj pokusy zmian powiązanych (141)
  • Łączenie historyjek (141)
  • Podsumowanie (141)
  • Pytania do dyskusji (142)

CZĘŚĆ IV. TWORZENIE HARMONOGRAMÓW

Rozdział 13. Podstawy planowania wydań (145)

  • Plan wydania (146)
  • Aktualizacja planu wydania (150)
  • Przykład (150)
  • Podsumowanie (152)
  • Pytania do dyskusji (153)

Rozdział 14. Planowanie iteracji (155)

  • Podczas planowania iteracji nie są przydzielane zadania (157)
  • Różnice między planowaniem iteracji a planowaniem wydania (158)
  • Planowanie iteracji sterowane tempem (159)
  • Planowanie iteracji sterowane zobowiązaniami (167)
  • Moja rekomendacja (170)
  • Związek ocen zadań z punktacją historyjek (171)
  • Podsumowanie (173)
  • Pytania do dyskusji (173)

Rozdział 15. Wybór długości iteracji (175)

  • Czynniki przy wyborze długości iteracji (175)
  • Podejmowanie decyzji (179)
  • Studia dwóch przypadków (180)
  • Podsumowanie (182)
  • Pytania do dyskusji (182)

Rozdział 16. Szacowanie tempa (183)

  • Wykorzystanie danych historycznych (183)
  • Przeprowadzenie iteracji (184)
  • Prognozowanie (186)
  • Jakiego sposobu należy użyć? (190)
  • Podsumowanie (190)
  • Pytania do dyskusji (191)

Rozdział 17. Plany z buforami w celu uwzględnienia niepewności (193)

  • Bufory funkcjonalności (194)
  • Bufory harmonogramu (195)
  • Łączenie buforów (202)
  • Bufor harmonogramu to nie wypełnienie (203)
  • Ostrzeżenia (203)
  • Podsumowanie (204)
  • Pytania do dyskusji (204)

Rozdział 18. Planowanie projektu z udziałem wielu zespołów (205)

  • Ustalenie wspólnej podstawy do ocen (206)
  • Wcześniejsze wprowadzanie szczegółów do historyjek użytkownika (206)
  • Planowanie wyprzedzające (207)
  • Wykorzystywanie w planie buforów zasilających (209)
  • Ale to tyle pracy... (211)
  • Podsumowanie (211)
  • Pytania do dyskusji (212)

CZĘŚĆ V. ŚLEDZENIE I KOMUNIKACJA

Rozdział 19. Monitorowanie planu wydania (215)

  • Śledzenie wydania (216)
  • Wykresy wypalania wydania (218)
  • Wykres parkingowy (223)
  • Podsumowanie (223)
  • Pytania do dyskusji (224)

Rozdział 20. Monitorowanie planu iteracji (225)

  • Tablica zadań (225)
  • Wykresy wypalania iteracji (228)
  • Śledzenie poświęconego wysiłku (228)
  • Indywidualne tempo (229)
  • Podsumowanie (229)
  • Pytania do dyskusji (230)

Rozdział 21. Ogłaszanie planów (231)

  • Ogłaszanie planu (232)
  • Informowanie o postępach (234)
  • Podsumowanie na końcu iteracji (235)
  • Podsumowanie (239)
  • Pytania do dyskusji (240)

CZĘŚĆ VI. DLACZEGO PLANOWANIE AGILE JEST SKUTECZNE?

Rozdział 22. Dlaczego planowanie Agile się sprawdza? (243)

  • Zmiany planów zdarzają się często (243)
  • Oceny rozmiaru i czasu trwania są oddzielne (244)
  • Plany sporządza się na różnych poziomach (244)
  • Podstawą planów są funkcjonalności, a nie zadania (245)
  • Dzięki niewielkim historyjkom prace postępują (245)
  • W każdej iteracji eliminujemy pracę w toku (246)
  • Śledzenie odbywa się na poziomie zespołu (246)
  • Niepewność jest potwierdzona i zaplanowana (247)
  • Wytyczne dla procesu szacowania i planowania Agile (247)
  • Podsumowanie (249)
  • Pytania do dyskusji (249)

CZĘŚĆ VII. STUDIUM PRZYPADKU

Rozdział 23. Studium przypadku: Bomb Shelter Studios (253)

  • Dzień 1. - poniedziałek rano (254)
  • Szacowanie historyjek użytkownika (261)
  • Przygotowanie do badania produktu (270)
  • Planowanie iteracji i wydania. Runda 1. (273)
  • Dwa tygodnie później (288)
  • Planowanie drugiej iteracji (289)
  • Kolejne dwa tygodnie później (291)
  • Przegląd planu wydania (291)
  • Zaprezentowanie Filipowi skorygowanego planu (294)
  • Osiemnaście tygodni później (297)

Bibliografia (299)

Skorowidz (303)

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl