
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach. Dla nowych Klientów 5% rabatu - na hasło: Newsletter
Bezpieczeństwo cyfrowe. Perspektywa organizacyjna
Cena regularna:
69,00 zł
towar niedostępny

Opis
Książka podejmuje tematykę bezpieczeństwa cyfrowego organizacji łącząc w elastyczny sposób perspektywę badawczą nauk o bezpieczeństwie i nauk o zarządzaniu i jakości. Wyjaśnia istotę, znaczenie i uwarunkowania bezpieczeństwa cyfrowego w funkcjonowaniu współczesnych organizacji ujmując syntetycznie jego tło strategiczne, technologiczne oraz personalno-zarządcze. W przystępny sposób przedstawia podstawowe wytyczne polityki wspólnotowej i krajowej w obszarze kształtowania społeczeństwa informacyjnego oraz gospodarki cyfrowej w aspektach bezpieczeństwa organizacyjnego. Opisuje kategorie zagrożeń cyfrowych, z którymi konfrontują się współczesne organizacje oraz możliwości ich kontrolowania poprzez zabezpieczenia technologiczne. Przedstawia cechy dystynktywne tzw. rewolucji 4.0, rzeczywistości VUCA oraz nowych kategorii pracowników, jako kluczowych wyzwań dla organizacji XXI wieku. Szczególną uwagę poświęca zagadnieniu diagnozy i prognozy kompetencji pracowników i menedżerów w kontekście bezpieczeństwa cyfrowego oraz potrzeb rozwojowych organizacji. Polecana jest szerokiemu kręgowi odbiorców, ze wskazaniem na menedżerów, specjalistów ds. bezpieczeństwa cyfrowego i specjalistów HR oraz studentów kierunków zarządzania i bezpieczeństwa.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Bezpieczeństwo cyfrowe a organizacja
1.1. Bezpieczeństwo cyfrowe jako kategoria bezpieczeństwa
1.1.1. Pojęcie bezpieczeństwa
1.1.2. Podmioty bezpieczeństwa
1.1.3. Pojęcie bezpieczeństwa cyfrowego
1.2. Bezpieczeństwo organizacji w świecie VUCA
1.2.1. Rzeczywistość VUCA
1.2.2. Organizacja i jej modele
1.2.3. Cyfrowe bezpieczeństwo organizacyjne
Rozdział 2. Bezpieczeństwo cyfrowe w sferze społeczno-gospodarczej
2.1. Inteligentne społeczeństwo cyfrowe
2.2. Strategie budowy społeczeństwa cyfrowego w Polsce i w Unii Europejskiej
2.3. Bezpieczeństwo cyfrowe w polityce gospodarczej
2.4. Gospodarka 4.0 i jej modele biznesowe
2.5. Kompetencje cyfrowe w organizacji
2.5.1. Znaczenie i typologia kompetencji cyfrowych
2.5.2. Kompetencyjne wyzwania dla organizacji 4.0
2.6. Technologie informacyjne i cyfrowe w gospodarce 4.0
2.6.1. Media społecznościowe
2.6.2. Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość
2.6.3. Big Data i chmura obliczeniowa
2.6.4. Internet rzeczy
2.6.5. Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe
2.6.6. Technologie mobilne i technologie noszone
2.6.7. Marketing cyfrowy i jego narzędzia
Rozdział 3. Wyzwania cyfrowe organizacji
3.1. Zagrożenia cyfrowe w organizacji
3.2. Zarządzanie bezpieczeństwem cyfrowym organizacji
3.3. COVID-19 jako nowe zagrożenie cyfrowe w organizacji
3.4. Praca zdalna jako nowe ryzyko psychospołeczne pracy
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków i tabel