Diagnostyka pedagogiczna Nowe obszary i rozwiązania metodologiczne

1.jpg
  • promocja
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 40,00 zł
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna: 45,00 zł

40.00
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 45,00 zł
ilość szt.
Zyskujesz 4 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

Książka Ewy Wysockiej jest w swojej treści upomnieniem się o nabywanie jak najwyższych standardów profesjonalizmu w pracy pedagoga czy/i nauczyciela, by podobnie, jak ma to miejsce w innym zawodzie publicznego zaufania, jakim jest lekarz – przede wszystkim nie szkodzić, nie skrzywdzić wychowywanej czy kształconej jednostki, by nie degradować narodowej kultury, tożsamości wyznaniowej czy ponadczasowych wartości w naszym życiu. Do tego potrzebny jest warsztat rzetelnego i uczciwego badacza, diagnosty, który pedagodzy muszą zdobyć i nieustannie rozwijać przez cały okres swojej aktywności społeczno-zawodowej, misyjnej czy naturalnej w roli rodziców, jeśli chcą trafnie dobierać środki, metody, formy i techniki wychowawczego wpływu /wspierania rozwoju człowieka.


Jest to pierwsza tego typu rozprawa w naszym kraju - w porównaniu z podręcznikiem Bolesława Niemierko pt. Diagnostyka edukacyjna (Warszawa 2009) nastawionym wyłącznie na diagnostykę edukacyjną w przestrzeni szkolnej, której autorka ujmuje podstawy teoretyczno–metodologiczne procesu diagnozy pedagogicznej w tak szerokim, kompleksowym i systematycznym ujęciu. Tym większe więc należą się słowa uznania dla Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, że zechciał włączyć do znakomitej serii autorskich monografii publikację, która jest fundamentalna dla pedagogów i nauczycieli, jeśli ich kompetencje są wzbogacone o specyficzną wiedzę i umiejętności poznawania wychowanków/ uczniów w sposób maksymalnie adekwatny do ich osobistych i środowiskowych warunków życia.
[...]


Gorąco polecam tę książkę nie tylko studentom czy profesjonalistom w zakresie pedagogiki, ale i innych nauk humanistycznych i społecznych, gdyż mogą czerpać z tego źródła wiedzę, która znajduje szerokie zastosowanie w każdej profesji społecznej, uwzględniając przy tym to, co wybitny socjolog Florian Znaniecki określił mianem „współczynnika humanistycznego”. Ufam, że dzięki tej rozprawie lepsze i bogatsze w swoich uzasadnieniach i wyborach będą także prace dyplomowe naszych studentów i doktorantów, bo jest to fundament pod konstruowanie założeń własnych badań na każdym poziomie rozwoju osobistego oraz dążeń do9 własnego awansu naukowego.

z recenzji prof. Bogusława Śliwerskiego

Polecamy wyjątkową serię 14 autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce autorstwa prof. Czesława Kupisiewicza, prof. Ewy Wysockiej, prof. Mirosława J. Szymańskiego, Jolanty Szempruch, prof. Bronisława Siemienieckiego, prof. Bogusława Śliwerskiego, prof. Iwona Chrzanowska, prof. Wiesław Ambrozik i innych:

 

1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości

2. Dydaktyka. Podręcznik akademicki

3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podręcznik akademicki

4. Socjologia edukacji. Podręcznik akademicki

5. Pedeutologia. Studium teoretyczno - pragmatyczne

6. Diagnostyka pedagogiczna – nowe obszary i rozwiązania metodologiczne

7. Pedagogika kognitywistyczna

8. Pedagogika porównawcza

9. Pedagogika resocjalizacyjna

10. Współczesna filozofia edukacji

11. Pedagogika społeczna

12. Edukacja (w) polityce. Polityka (w) edukacji

13. Pedagogika specjalna

14. Pedagogika resocjalizacyjna

Spis treści:

Wstęp

 Rozdział 1 Podstawy teoretyczne =

 Rozdział 2 Podstawy metodologiczne

 Rozdział 3 Diagnozowanie pedagogiczne jako kompetencja profesjonalna

 Rozdział 4 Etyczne i prakseologiczne wyznaczniki poprawności procesu diagnozowania

 

 Zakończenie

 Bibliografia

 Indeks rzeczowy

 Indeks osób

 

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl