Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach. Dla nowych Klientów 5% rabatu - na hasło: Newsletter

                  

Promocja tygodnia
Statystyka dla studiów licencjackich
Statystyka dla studiów licencjackich
45,00 zł 35,00 zł
szt.
Benchmarking
Benchmarking
20,00 zł 15,00 zł
szt.
Doskonałe zebranie
Doskonałe zebranie
15,00 zł 10,00 zł
szt.
Statystyka od podstaw
Statystyka od podstaw
64,90 zł 40,00 zł
szt.
Dzieje języka artystycznego w Polsce
Dzieje języka artystycznego w Polsce
20,00 zł 15,00 zł
szt.
Rynek produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce
Rynek produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce
49,90 zł 43,90 zł
szt.
Dojrzałość organizacji zarządzanej jakościowo
Dojrzałość organizacji zarządzanej jakościowo
54,90 zł 46,00 zł
szt.
Statystyka społeczna
Statystyka społeczna
64,90 zł 53,00 zł
szt.

Dydaktyka Podręcznik akademicki

1.jpg
  • promocja
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 24,00 zł 44,80 zł 24.00
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy
ilość szt.
Zyskujesz 2 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

Przekazujemy czytelnikom podręcznik wybitnego pedagoga - dydaktyka, komparatysty i badacza dziejów oświaty, członka rzeczywistego Polskiej Akademii Nauk PAN profesora Czesława Kupisiewicza. W dobie płynnej ponowoczesności wydawałoby się, że nie ma już miejsca na klasykę, tradycję, na tę wiedzę, która trwała przez wieki, służąc wielu pokoleniom przygotowującym się do jednego z najpiękniejszych zawodów ludzkości, ja kim jest szeroko pojmowane nauczycielstwo.  

       Humaniści, a zwłaszcza pedagodzy, szukając współczesnych ujęć modeli kształcenia i wychowania, odmiennego klimatu czy jakiegoś szczególnego sposobu podejścia do dziecka, jego rodziców czy nauczycieli, zdają sobie sprawę z konieczności zachowania tych idei i rozwiązań praktycznych, które są ponadczasowe, aktualne, niezmienne w swej istocie.

      „Dydaktyka” Czesława Kupisiewicza, która prezentuje wiedzę generującą otwartość sytuacji i procesów uczenia się, a więc wytwarzającą miejsce w naszej przestrzeni dla drugiego człowieka. Jest to zarazem swoistego rodzaju gest zaproszenia do uczenia się, który pokazuje, że autorowi zależy na otwarciu przed uczącymi się własnego serca, umysłu i woli, by mieli oni szansę do konać introcepcji wartości Dobra, Prawdy i Piękna, bogactwa mądrości, cennych doświadczeń i wzruszeń.
 

      Dydaktyka jest nauką humanistyczno-społeczną. W tej też konwencji napisany został ten podręcznik. Tymczasem rewolucyjne wręcz zdobycze nauki, techniki i technologii, zwłaszcza w zakresie elektroniki, sprawiają, że do dydaktyki coraz szybciej i w coraz szerszym zakresie zaczynają przenikać niektóre z tych zdobyczy, podobnie jak do medycyny i innych nauk. Wskutek tego istotnym zmianom już podlegają i nadal będą podlegać niemal wszystkie z opisywanych w tym podręczniku składników dydaktyki, poczynając od celów nauczania, uczenia i uczenia się, poprzez kryteria doboru treści kształcenia do programów szkolnych i akademickich, a kończąc – najsilniej – na metodach, formach organizacyjnych i środkach dydaktycznych. Wspomniane zmiany zostały zaznaczone w tym podręczniku – przede wszystkim, gdy chodzi o ich rodzaje i kierunki – ale nie na tyle, aby ten istotny problem można było uznać za wyczerpany. Byłoby to zresztą mało realne ze względu na ilość i dynamikę owych zmian.

       Jeśli chodzi o strukturę i treść niniejszego podręcznika, to zachowuję ujęcie eksponowane już w jego poprzednich wydaniach. Jego wyznacznikami są poszczególne składniki przedmiotu dydaktyki, poczynając od celów i treści nauczania – uczenia się, a kończąc na zasadach, metodach, formach organizacyjnych oraz środkach służących realizacji tego procesu.   Silniej jednak niż w poprzednich wydaniach eksponuję historyczne uwarunkowania omawianych zagadnień, a także zmiany wynikające z postępu badań w zakresie dydaktyki oraz osiągnięć elektroniki. Odnosi się to głównie do trzech wielkich systemów dydaktycznych, jakie powstały w drugiej połowie XIX i w XX wieku, to znaczy  tradycyjnego, progresywistycznego i współczesnego, a także do koncepcji e-learningu, która pojawiła się na przełomie wieków XX i XXI, czyli w naszych już czasach. Dzięki wspomnianym badaniom i osiągnięciom dydaktyka nie koncentruje się już wyłącznie na kształceniu realizowanym w szkole i przez szkołę, lecz rozszerza swoje zainteresowania na pozaszkolne czynności kształceniowe, w tym na wspomniane wyżej nauczanie – uczenie się z udziałem środków elektronicznych.  

 

          Podręcznik Czesława Kupisiewicza jest o ty le wyjątkowy, że jego aktualizacji dokonał on sam, mając świadomość przemian, do jakich dochodzi w ponowoczesnym i zglobalizowanym świecie, i podejmując decyzję o niewprowadzaniu nas w tajniki tego, co znacznie wykracza po za wspomnianą klasykę. 

Polecamy wyjątkową serię 14 autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce autorstwa prof. Czesława Kupisiewicza, prof. Ewy Wysockiej, prof. Mirosława J. Szymańskiego, Jolanty Szempruch, prof. Bronisława Siemienieckiego, prof. Bogusława Śliwerskiego, prof. Iwona Chrzanowska, prof. Wiesław Ambrozik i innych:

 

1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości

2. Dydaktyka. Podręcznik akademicki

3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podręcznik akademicki

4. Socjologia edukacji. Podręcznik akademicki

5. Pedeutologia. Studium teoretyczno - pragmatyczne

6. Diagnostyka pedagogiczna – nowe obszary i rozwiązania metodologiczne

7. Pedagogika kognitywistyczna

8. Pedagogika porównawcza

9. Pedagogika resocjalizacyjna

10. Współczesna filozofia edukacji

11. Pedagogika społeczna

12. Edukacja (w) polityce. Polityka (w) edukacji

13. Pedagogika specjalna

14. Pedagogika resocjalizacyjna

Spis treści:

Wprowadzenie do serii Pedagogika Nauce i Praktyce

Słowo od autora

Wstęp

 

POJĘCIE I PRZEDMIOT DYDAKTYKI

Rozdział 1 Dydaktyka jako nauka

Rozdział 2 Podstawowe pojęcia

Rozdział 3 Metody badań dydaktycznych

 

PROCES KSZTAŁCENIA

Rozdział 4 Cele kształcenia

Rozdział 5 Nowożytne systemy dydaktyczne

Rozdział 6 Zasady i reguły nauczania

Rozdział 7 Metody nauczania

Rozdział 8 Formy organizacyjne nauczania

Rozdział 9 Środki kształcenia

 

SKŁADNIKI PROCESU KSZTAŁCENIA

Rozdział 10 Uczeń

Rozdział 11 Nauczyciel

Rozdział 12 Treść kształcenia

Rozdział 13 Szkoła

 

DYDAKTYCZNE PROBLEMY WSPÓŁCZESNOŚCI

Rozdział 14 Niepowodzenia szkolne. Przyczyny i dydaktyczne środki zaradcze

Rozdział 15 Dydaktyczne aspekty nierówności szans edukacyjnych

Rozdział 16 Próba dydaktycznego bilansu XX i pierwszej dekady XXI wieku

 

Bibliografia

Indeks rzeczowy

Indeks osób

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl