Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach. Dla nowych Klientów 5% rabatu - na hasło: Newsletter
Dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przestrzeni informacyjnej
Cena regularna:
38,00 zł
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Monografia składa się z trzech części: pierwsza koncentruje się wokół warunków socjalizacji dzieci i młodzieży w przestrzeni informacyjnej; druga porusza problematykę zagrożeń w przestrzeni wirtualnej oraz działań profilaktycznych w tym zakresie; trzecia poświęcona jest tematyce dotyczącej przestrzeni informacyjnej i komunikacyjnej w edukacji oraz nowych wyzwań dla nauczycieli i uczniów z tym związanych.
W zakładce Fragment prezentujemy szczegółowy opis każdej z trzech części publikacji. Zapraszamy.
Z recenzji dr hab. Jolanty Zielińskiej, prof. UP im. KEN w Krakowie
[…] monografia wpisuje się w dyskurs społeczno-medialno-naukowy nad postrzeganiem i zaspokajaniem specjalnych potrzeb edukacyjnych w zmieniającej się dynamicznie na skutek rozwoju nowoczesnych technologii rzeczywistości edukacyjnej. […] Należy podkreślić, że zbiór wszystkich tekstów posiada zarówno dużą wartość teoretyczną, jak i praktyczną. Na pewno zaś pragmatyczną, pokazuje bowiem dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jako pełnoprawnych członków rzeczywistości szkolnej. Lektura […] książki uwidacznia, jak mogą spojrzeć na ten problem zarówno osoby pełno-, jak i niepełnosprawne, praktycy i teoretycy, humaniści i inżynierowie. Tworzy tym samym przestrzeń i pozytywny klimat do podejmowania zmian edukacyjnych w polskiej szkole, co jest niezmiernie istotne, zwłaszcza w kontekście postępującej inkluzji osób niepełnosprawnych.
Spis treści:
Wstęp
Część I
Warunki socjalizacji dzieci i młodzieży w przestrzeni informacyjnej
Alicja Giermakowska, Karol Bidziński
Przestrzeń informacyjna jako miejsce generowania i realizacji specjalnych
potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży
Władysława Pilecka
Osoba z niepełnosprawnością w reklamie i jej społeczny odbiór
Agnieszka Lasota
Świat realny i wirtualny społeczną przestrzenią transmisji
międzypokoleniowej
Paweł Kurtek
O złożoności schematów poznawczych młodzieży z lekką niepełnosprawnością
intelektualną dotyczących osób znaczących
Elżbieta M. Minczakiewicz
Dziecko ze sprzężoną niepełnosprawnością w przestrzeni medialnej
Waldemar Lib
Kompetencje komunikacyjne uczniów szkoły podstawowej
Sprawozdanie z badań
Ewa Boksa
Ocena poziomu kompetencji komunikacyjnej „pokolenia Google”
z perspektywy nowoczesności i postępu
Część II
Zagrożenia w przestrzeni wirtualnej i działania profilaktyczne
Irena Pufal-Struzik
Agresywne zachowania młodzieży w sieci. Perspektywa potrzeb agresora i ofiary
Wojciech Walat
Trudności wychowawcze wynikające z siecioholizmu młodzieży gimnazjalnej
Sprawozdanie z badań
Anna Ozga
Media elektroniczne wyzwaniem dla rodzica XXI wieku
Sylwester Bębas
Rodzice wobec zagrożeń a bezpieczeństwo dzieci i młodzieży
w cyberprzestrzeni
Wioleta Adamczyk-Bębas
Edukacja medialna wobec zagrożeń cyberprzemocy
Część III
Przestrzeń informacyjna i komunikacyjna w edukacji. Nowe wyzwania
dla nauczycieli i uczniów
Bartłomiej Gołek
O potrzebie aktywności poznawczej nauczycieli w społeczeństwie
opartym na wiedzy
Barbara Skałbania
Porada pisemna jako przestrzeń komunikacji i współpracy. Analiza tekstu
Karol Bidziński
Opinie nauczycieli uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na temat
technologii informacyjno-komunikacyjnych jako potencjalnego narzędzia
pozyskiwania wsparcia zawodowego
Sławomir Koziej, Izabela Jaros
Technologie mobilne we wczesnej edukacji
Małgorzata Paplińska
Uczniowie niewidomi i słabowidzący w świecie gier komputerowych
a integracja społeczna