Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach. Dla nowych Klientów 5% rabatu - na hasło: Newsletter
Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian kulturowych, społecznych i technologicznych
Cena regularna:
38,00 zł
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Edukacja medialna to zadanie ogólnospołeczne, ponieważ wszyscy obywatele są użytkownikami i beneficjentami różnych technologii, które wykorzystują we wszystkich kluczowych sferach własnego życia. […] Współczesna cywilizacja medialna niesie ze sobą nie tylko szanse, ale również liczne zagrożenia dla rozwoju, zdrowia, a nawet życia człowieka.
Jedynie na drodze edukacji do nowych technologii, poprzez nie i dla nich jesteśmy w stanie sprostać tym wyzwaniom, a w rezultacie budować solidne fundamenty dla społeczeństwa obywatelskiego, społeczeństwa wiedzy i społeczeństwa demokracji komunikacyjnej.
Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek
Książka pod redakcją Agnieszki Ogonowskiej i Grzegorza Ptaszka bardzo aktualnie i wyjątkowo szybko reaguje na nowe trendy uwarunkowane nie tylko współczesnymi procesami społecznymi i kulturowymi, ale także technologicznymi, które odzwierciedlają się w sferze mediów i współczesnej komunikacji medialnej. […] Publikacja zawiera nowe i inspirujące uwagi, spostrzeżenia, analizy, studia przypadku oraz znaczące wnioski badawcze, które są wzbogacające i inspirujące nie tylko dla teorii i praktyki edukacji medialnej, ale również dla pokrewnych dziedzin.
Z recenzji prof. Kataríny Fichnovej
(Uniwersytet Konstantyna Filozofa w Nitrze)
Spis treści:
Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek
(Re)edukacja medialna. Nowe spojrzenie na edukację medialną
Część 1
Kształcenie kompetencji medialnych i informacyjnych w biegu ludzkiego życia
Anna Sugier-Szerega
Kształtowanie kompetencji medialnej u dzieci w wieku przedszkolnym –
szanse, trudności, ograniczenia
Ilona Copik
Kompetencje medialne ucznia – uczestnika kultury w świetle wymagań
zawartych w podstawie programowej z języka polskiego
Krzysztof Kaszewski
Metody nauczania a kształcenie kompetencji medialnych
Analiza scenariuszy zajęć
Joanna Aksman
Edukacja medialna w kształceniu nauczycieli dzieci w młodszym
wieku szkolnym (na przykładzie działań w Krakowskiej Akademii
im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego)
Część 2
Edukacja medialna w kontekście praktyk twórczych i interpretacyjnych
Agnieszka Przybyszewska
Medialne uwikłania literatury a twórcze pisanie
Katarzyna Maciejak
Między oficjalnością a potocznością. Leksykalne wykładniki stylu
popularnonaukowego w wideoblogach o tematyce naukowej
Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak
„Dziewczynka” jako produkt i konsument – analiza wybranych gier
typu makeover
Małgorzata Lisowska-Magdziarz
Edukacja medialna a zasoby intertekstualne, czyli o założeniach projektu
powszechnej szkolnej i pozaszkolnej edukacji medialnej
Joanna Bierówka
Strategie dotarcia do wiarygodnych informacji za pośrednictwem
Internetu stosowane przez osoby dorosłe
Część 3
Edukacja medialna: uwarunkowania, regulacje i praktyki instytucjonalne
Agnieszka Ogonowska
Edukacja medialna jako forma profilaktyki uzależnień medialnych dzieci
i młodzieży. Zarys problemu
Agnieszka Iwanicka, Natalia Walter
Rola organizacji pozarządowych w edukacji medialnej w wybranych
krajach europejskich
Maja Chacińska
Edukacja medialna w Szwecji. Wybrane aspekty
Aleksandra Bagieńska-Masiota
Dozwolony użytek osobisty z utworów. Pomiędzy interesami twórców
a prawami jednostek
Noty o autorach
ANEKS
Edukacja medialna jako kapitał społeczno-kulturowy w społeczeństwach wiedzy