Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian kulturowych, społecznych i technologicznych

1.png
  • promocja
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 34,00 zł
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna: 38,00 zł

34.00
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 38,00 zł
ilość szt.
Zyskujesz 3 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

Edukacja medialna to zadanie ogólnospołeczne, ponieważ wszyscy obywatele są użytkownikami i beneficjentami różnych technologii, które wykorzystują we wszystkich kluczowych sferach własnego życia. […] Współczesna cywilizacja medialna niesie ze sobą nie tylko szanse, ale również liczne zagrożenia dla rozwoju, zdrowia, a nawet życia człowieka.

Jedynie na drodze edukacji do nowych technologii, poprzez nie i dla nich jesteśmy w stanie sprostać tym wyzwaniom, a w rezultacie budować solidne fundamenty dla społeczeństwa obywatelskiego, społeczeństwa wiedzy i społeczeństwa demokracji komunikacyjnej.

Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek


Książka pod redakcją Agnieszki Ogonowskiej i Grzegorza Ptaszka bardzo aktualnie i wyjątkowo szybko reaguje na nowe trendy uwarunkowane nie tylko współczesnymi procesami społecznymi i kulturowymi, ale także technologicznymi, które odzwierciedlają się w sferze mediów i współczesnej komunikacji medialnej. […] Publikacja zawiera nowe i inspirujące uwagi, spostrzeżenia, analizy, studia przypadku oraz znaczące wnioski badawcze, które są wzbogacające i inspirujące nie tylko dla teorii i praktyki edukacji medialnej, ale również dla pokrewnych dziedzin.

Z recenzji prof. Kataríny Fichnovej
(Uniwersytet Konstantyna Filozofa w Nitrze)

 Spis treści:

Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek
(Re)edukacja medialna. Nowe spojrzenie na edukację medialną    


Część 1
Kształcenie kompetencji medialnych i informacyjnych w biegu ludzkiego życia


Anna Sugier-Szerega
Kształtowanie kompetencji medialnej u dzieci w wieku przedszkolnym –
szanse, trudności, ograniczenia   

Ilona Copik
Kompetencje medialne ucznia – uczestnika kultury w świetle wymagań
zawartych w podstawie programowej z języka polskiego   

Krzysztof Kaszewski
Metody nauczania a kształcenie kompetencji medialnych
Analiza scenariuszy zajęć   

Joanna Aksman
Edukacja medialna w kształceniu nauczycieli dzieci w młodszym
wieku szkolnym (na przykładzie działań w Krakowskiej Akademii
im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego)   


Część 2
Edukacja medialna w kontekście praktyk twórczych i interpretacyjnych

Agnieszka Przybyszewska
Medialne uwikłania literatury a twórcze pisanie    

Katarzyna Maciejak
Między oficjalnością a potocznością. Leksykalne wykładniki stylu
popularnonaukowego w wideoblogach o tematyce naukowej   


Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak
„Dziewczynka” jako produkt i konsument – analiza wybranych gier
typu makeover   

Małgorzata Lisowska-Magdziarz
Edukacja medialna a zasoby intertekstualne, czyli o założeniach projektu
powszechnej szkolnej i pozaszkolnej edukacji medialnej 

Joanna Bierówka
Strategie dotarcia do wiarygodnych informacji za pośrednictwem
Internetu stosowane przez osoby dorosłe 


Część 3
Edukacja medialna: uwarunkowania, regulacje i praktyki instytucjonalne

Agnieszka Ogonowska
Edukacja medialna jako forma profilaktyki uzależnień medialnych dzieci
i młodzieży. Zarys problemu 

Agnieszka Iwanicka, Natalia Walter
Rola organizacji pozarządowych w edukacji medialnej w wybranych
krajach europejskich 

Maja Chacińska
Edukacja medialna w Szwecji. Wybrane aspekty   

Aleksandra Bagieńska-Masiota
Dozwolony użytek osobisty z utworów. Pomiędzy interesami twórców
a prawami jednostek   

 

Noty o autorach   

ANEKS
Edukacja medialna jako kapitał społeczno-kulturowy w społeczeństwach wiedzy 

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl