Jak być zabawnym, a nie śmiesznym. Przewodnik po dobrej rozmowie w pracy, w domu, w życiu

Jak-być-zabawnym-a nie-śmiesznym.jpg, Przewodnik-po-dobrej-rozmowie-w-pracy-w-domu-w-życiu.jpg, Przemysław-Kutnyj.jpg, Arik-pl-Księgarnia-Akademicka.jpg
  • promocja
Dostępność: średnia ilość
Wysyłka w: 48 godzin
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 41,50 zł
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna: 49,00 zł

41.50
Najniższa cena od wprowadzenia towaru: 49,00 zł
ilość szt.
Zyskujesz 4 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

Uniwersalny klucz do dobrej rozmowy naprawdę istnieje!

Prowadzenie konwersacji jest sztuką. Sztuką, o której jakości świadczy rezultat. Większość rozmów bowiem, pomijając luźne, rozrywkowe pogaduszki prowadzone dla zabicia czasu, ma nas do czegoś doprowadzić. Na przykład do uzyskania od rozmówcy konkretnych informacji, zasiania w nim ziarna wątpliwości wobec konkurencyjnych projektów albo przekonania go do pomysłu na wspólne działanie. Im wytrawniejszy i skuteczniejszy rozmówca, tym większy wpływ wywiera na innych ludzi. I właśnie o to w tym wszystkim chodzi: o wywieranie wpływu przy użyciu słów.

Niektórzy rodzą się z naturalnym talentem do konwersowania. Częściej jednak nauka efektywnej komunikacji zajmuje ludziom nieco więcej czasu - i to do nich skierowana jest ta książka. Sztukę efektywnej rozmowy bowiem można opanować, można się jej nauczyć. Przy czym nie wolno zapominać o uniwersalnym kluczu do każdej wymiany myśli z drugim człowiekiem, czyli o byciu zabawnym. Nie śmiesznym, bo śmieszność jest przypadkowa, niezamierzona, nie daje się kontrolować, a co za tym idzie - nie możemy jej wykorzystać jako narzędzia wywierania wpływu. Umiejętność świadomego wywoływania uśmiechu na twarzach innych, i to dokładnie w momentach, w których będzie nam on sprzyjał - o, to wielka sztuka.

Naucz się jej i wplataj humor do rozmowy wtedy, kiedy będzie Ci to potrzebne! Poznaj przy okazji kluczowe zasady decydujące o udanej rozmowie - dzięki ich znajomości będzie Ci zdecydowanie łatwiej wplatać w nią żart.

O autorze

Przemysław Kutnyj - certyfikowany trener biznesu i coach (ACC ICF), przez kilkanaście lat konsultant public relations, polonista. Od 2007 roku pracował dla różnych marek, firm i instytucji, takich jak Orlen, Interia, BNP Paribas, Panek CarSharing, Luxiona, Elitmind, Mobica, Lotos, PKP Energetyka, Tramwaje Warszawskie, Benefit Systems, Bank Gospodarstwa Krajowego, Krajowa Informacja Skarbowa, Money Expert, Royal Bank of Scotland, Ergo Hestia, MSWiA. Mistrz Polski w przemówieniach humorystycznych. Mistrz w przemowach na poziomie europejskim. Autor książki Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych na żywo i online (PWN, 2020). Specjalizuje się w wystąpieniach publicznych, prezentacjach, treningach medialnych, a także szkoleniach ze współpracy w zespole, storytellingu, poprawnej i klarownej polszczyzny.

Spis treści

Wstęp, czyli jak być zabawnym i po co

Rozdział 1. Etapy i istota rozmowy

  • Początek
  • Środek
  • Koniec
  • Cztery wierzchowce konwersacji
  • Na co zwracać uwagę, a czego unikać?

Rozdział 2. W co gramy, rozmawiając, czyli dwa słowa o psychologii rozmowy

  • Jak wejść na głębszy poziom konwersacji?

Rozdział 3. Zanim zaczniesz

  • Mowa wewnętrzna

Rozdział 4. Autoprezentacja

  • Długość
  • Okoliczności

Rozdział 5. Small talk: zasady

  • Jak mówić?
  • Jak nie nudzić?
  • Jak zacząć small talk?
  • Jak zakończyć small talk?

Rozdział 6. Big talk, czyli miej cel i plan

  • Życie zawodowe/biznesowe
  • Plan
  • Życie towarzyskie i uczuciowe
  • Trudne sytuacje życiowe
  • Ważne zasady
  • Liczba osób uczestniczących w rozmowie
  • Jak kończyć rozmowę?
  • Prowadzenie rozmów trudnych

Rozdział 7. Jak argumentować

  • Fakty
  • Logika
  • Dedukcja i indukcja
  • Sposoby tworzenia argumentów
  • Emocje

Rozdział 8. Jak słuchać

Rozdział 9. Mowa ciała na co dzień

  • Emocje
  • Przekazywanie stosunku do innych ludzi
  • Autoprezentacja

Rozdział 10. Głos

  • Głośność
  • Barwa i wysokość
  • Tempo
  • Intonacja
  • Akcent wyrazowy i nie tylko
  • Akcent logiczny
  • Emocje w głosie
  • Ton wypowiedzi

Rozdział 11. O asertywności

Rozdział 12. Twój typ zachowania a naturalne obawy przed podjęciem rozmowy

Rozdział 13. Humor w rozmowie

  • Teoria 1: niespójność
  • Teoria 2: wyższość
  • Teoria 3: uwalnianie napięcia

Rozdział 14. Narzędzia doskonalące humor i błyskotliwość

  • 1. Wyolbrzymienie
  • 2. Przesada
  • 3. Karykatura
  • 4. Parodia
  • 5. Groteskowość oparta na wyolbrzymianiu
  • 6. Pomniejszanie
  • 7. Niespodzianka
  • 8. Wydobywanie kontrastów
  • 9. Operowanie anachronizmami dotyczącymi zwyczajów, poglądów, języka
  • 10. Eufemizm
  • 11. Przeformułowanie definicji
  • 12. Gra słowna
  • 13. Uproszczenie
  • 14. Porównanie
  • 15. Niezgodność
  • 16. Ironia

Rozdział 15. O dowcipie

Rozdział 16. Jak żyć: o pisaniu, telefonowaniu i onlinie

  • Pisanie e-maili
  • Telefonowanie
  • Online

Rozdział 17. Sztuka opowieści, czyli mów zajmująco

Rozdział 18. O elokwencji i przebijaniu bańki

Rozdział 19. O języku (jasność, styl, retoryka)

  • Tempo
  • Stylistyka

Rozdział 20. Savoir vivre - kiedy lepiej siedzieć cicho

  • Co robić?

Rozdział 21. O wdzięku

  • Przechodzenie z tematu na temat
  • Opowiadanie z odbiorcą na horyzoncie
  • Takt
  • Jak ćwiczyć?

Zakończenie

Podziękowania

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl