Mediacja w sprawach gospodarczych jako narzędzie wspierające sukces w biznesie

Mediacja w sprawach gospodarczych jako narzędzie wspierające sukces w biznesie, Arik.pl Księgarnia Akademicka, Anna Kalisz Adam Zienkiewicz
  • promocja
Dostępność: średnia ilość
Wysyłka w: 48 godzin
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 44,00 zł
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna: 50,00 zł

44.00
Najniższa cena od wprowadzenia towaru: 50,00 zł
ilość szt.
Zyskujesz 4 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

Książka – poza szczegółową prezentacją wieloaspektowych zagadnień związanych z polubownym rozwiązywaniem sporów cywilnych, w tym gospodarczych, w drodze mediacji – stanowi również próbę skłonienia przedsiębiorców do spojrzenia na mediację jako uniwersalne narzędzie wspomagające na różnych płaszczyznach osiągnięcia sukcesu w biznesie. Autorzy zaproponowali Czytelnikom szersze spojrzenie na prowadzenie działalności gospodarczej również w kontekście nawiązywanej komunikacji, relacji i konstruktywnej współpracy, a nie jedynie konfliktu i sporu czy rozwiązywania ekonomicznych problemów opartych wyłącznie na stosunkach regulowanych prawem.

Książka jest skierowana do szeroko rozumianego odbiorcy – mogą z niej korzystać przedsiębiorcy, mediatorzy i kandydaci na mediatorów, przedstawiciele zawodów prawniczych, aplikanci, ale także i osoby zainteresowane naukami społecznymi, w szczególności tematyką mediacji w biznesie. W kontekście tych adresatów książki, którzy są prawnikami, publikacja ta może stanowić istotną pomoc w poszerzeniu perspektyw zawodowych poprzez wzbogacenie zakresu świadczonych usług o mediację, w tym mediację w aspekcie biznesowym.

Spis treści:

Słowo od autorów

Rozdział 1. Sukces, konflikt i współpraca w biznesie
Anna Kalisz, Adam Zienkiewicz

1.1. Pojęcie i aspekty sukcesu
1.1.1. Wielowymiarowość  sukcesu
1.1.2. Uznanie jako warunek sukcesu
1.2. Współpraca versus rywalizacja – modele biznesowe i negocjacyjne
1.3. Konflikt
1.3.1. Konflikt – podłoże i diagnoza
1.3.3. Holistyczne podejście do konfliktu
1.4. Współpraca, konflikt i decyzje w biznesie
1.4.1. Styl turkusowy na tle innych stylów zarządzania
1.4.2. Styl zarządzania a mediacja
 
Rozdział 2. Mediacja jako narzędzie opanowywania sporów, komunikacji oraz zarządzania w biznesie

Anna Kalisz, Adam Zienkiewicz

2.1.  Wieloaspektowe cele mediacji
2.2.  Mediacja jako narzędzie rozwiązywania sporów
2.3.  Mediacja jako narzędzie wspierające zarządzanie w biznesie
2.4.  Komunikacja w mediacji
 
Rozdział 3. Spory gospodarcze i ich opanowywanie w postępowaniu sądowym i poza sądem
Adam Zienkiewicz

3.1. Spory gospodarcze – ich wieloaspektowe diagnozowanie oraz ustalanie celów i potencjału ugodowego opanowania
3.2.  Regulacje prawne dotyczące sądowego postępowania gospodarczego
3.3.  Ugodowe rozwiązywanie sporów gospodarczych  w ramach sądowego postępowania cywilnego
3.4.  Mediacja i inne pozasądowe formy polubownego rozwiązywania sporów cywilnych, w tym gospodarczych
3.4.1. Negocjacje
3.4.2. Mediacja
3.4.3. Arbitraż (sąd polubowny)
3.4.4. Formy mieszane ADR
3.5. Cele mediacji a strategie i techniki prowadzenia mediacji w sprawach cywilnych, w tym gospodarczych
3.6. Obligatoryjność postępowania mediacyjnego w sprawach gospodarczych i zachęty ekonomiczne do prowadzenia mediacji
 
Rozdział 4. Mediacja cywilna (gospodarcza) w sporach prawnych, w tym sądowych
Anna Kalisz

4.1. Mediacja w ujęciu uniwersalnym – obszary zastosowania i zasady prowadzenia mediacji
4.1.1. Obszary zastosowania mediacji
4.1.2. Zasady prowadzenia mediacji
4.2. Międzynarodowe, europejskie i polskie regulacje mediacyjne
4.2.1. Europejskie standardy mediacji
4.2.2. Konwencja singapurska
4.3.3. Mediacja cywilna (w tym gospodarcza) w prawie polskim
4.3. Mediacja w praktyce – ograniczenia i katalog dobrych praktyk
4.3.1. Przeciwwskazania dla mediacji i obawy przed jej stosowaniem
4.3.2. Proponowany katalog dobrych praktyk

Podsumowanie
Bibliografia

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl