Lektura obowiązkowa dla wszystkich zainteresowanych wykorzystaniem analityki w pracach nad nowym produktem i odnoszeniem sukcesów biznesowych bez konieczności wiecznego zgadywania.Peter Yared,
dyrektor ds. IT, CBS Interactive
To nie jest kolejna książka o liczbach, a rzecz o praktycznych wskaźnikach. Alistair i Ben nauczą Cię, jak przebić się przez mgłę danych i skupić się na właściwych, istotnych wskaźnikach, które zadecydują o Twojej porażce lub sukcesie.
założyciel i dyrektor generalny Spark59 oraz WiredReach, autor książki Metoda Running Lean
Okiełznane dane
Jesteś przedsiębiorcą? Masz innowacyjny produkt i chcesz wejść z nim na rynek? Możesz wybrać jedną z dwóch dróg: tradycyjną, opartą na odwiecznych mądrościach starych mistrzów, albo nowoczesną, z użyciem modelu Lean Startup. Jeśli wybrałeś pierwszy sposób - zmień lekturę, jeśli drugi - gratulacje!
W tej książce znajdziesz kompletny proces analityczny, od generowania pomysłów po przygotowanie zestawienia produktu i rynku. Dowiesz się z niej, jak zweryfikować swój pomysł, znaleźć odpowiednich klientów, zdefiniować ostateczną wersję produktu, zarobić na swojej działalności i ją wypromować. Znajdziesz tu konkretne i przydatne informacje, oparte na ponad trzydziestu analizach przypadku, bez których nie może się obejść żaden przedsiębiorca. Książka jest skierowana również do analityków internetowych i analityków danych, ponieważ pozwala powiązać efekty ich pracy z rozważaniami biznesowymi. Zamieszczone tu treści zainteresują też ludzi zaangażowanych w rozwój produktu, zarządzanie nim, marketing, PR oraz działalność inwestycyjną, ponieważ dzięki nim łatwiej będzie im zrozumieć i oceniać startupy.
Rewolucja w sześciu prostych krokach
- Stwórz coś, co klienci pokochają.
- Zaangażuj ludzi, aby znaleźli Twój produkt i zaczęli z niego korzystać.
- Poznaj model Lean Startup, podstawy analityki oraz mentalności kierowania się danymi, niezbędnej do odniesienia sukcesu.
- Dowiedz się, na którym etapie rozwoju się znajdujesz, nad czym powinieneś pracować oraz jak zastosować model Lean Analytics we własnym startupie.
- Znajdź niezłe punkty odniesienia dla różnych wskaźników i naucz się wyznaczać własne wartości docelowe.
- Sprawdź, w jaki sposób możesz zastosować zasady Lean Analytics w funkcjonującej już organizacji, bo przecież podejście oparte na danych sprawdza się nie tylko w nowo powstałych firmach.
Alistair Croll od niemal dwudziestu lat jest przedsiębiorcą, autorem książek i prelegentem. Zajmował się dużymi zbiorami danych, chmurami obliczeniowymi i startupami. W 2001 roku współuczestniczył w zakładaniu firmy Coradiant. Od tamtej pory aktywnie pomaga wielu nowo powstającym firmom i wspiera liczne startupowe imprezy. Benjamin Yoskovitz jest przedsiębiorcą z ponadpiętnastoletnim doświadczeniem w branży internetowej. Współzałożyciel Standout Jobs i Year One Labs, pełni funkcję mentora dla wielu startupów i akceleratorów przedsiębiorczości. Regularnie przemawia podczas licznych konferencji poświęconych problematyce startupów.
Spis treści
Przedmowa
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I. PRZESTAŃ SIĘ OKŁAMYWAĆ
Rozdział 1. Wszyscy kłamiemy
Rozdział 2. Pomiary wyników
Rozdział 3. Postanów, co zrobisz ze swoim życiem
Rozdział 4. Uzależnienie od danych a posiłkowanie się danymi
CZĘŚĆ II. ZNAJDŹ WŁAŚCIWY WSKAŹNIK "NA TERAZ"
Rozdział 5. Modele analityczne
Rozdział 6. Jeden istotny wskaźnik i związana z nim dyscyplina
Rozdział 7. Czym się zajmujesz?
Rozdział 8. Model biznesowy nr 1 - sklep internetowy
Rozdział 9. Model biznesowy nr 2 - oprogramowanie jako usługa (SaaS)
Rozdział 10. Model biznesowy nr 3 - bezpłatna aplikacja mobilna
Rozdział 11. Model biznesowy nr 4 - strona z treściami
Rozdział 12. Model biznesowy nr 5 - treści generowane przez użytkownika
Rozdział 13. Model biznesowy nr 6 - rynek dwustronny
Rozdział 14. Na którym etapie się znajdujesz?
Rozdział 15. Etap pierwszy - empatia
Rozdział 16. Etap drugi - chwytność
Rozdział 17. Etap trzeci - wirusowość
Rozdział 18. Etap czwarty - przychody
Rozdział 19. Etap piąty - skalowanie
Rozdział 20. Model i etap jako wyznacznik wskaźnika, który powinieneś monitorować
CZĘŚĆ III. PUNKTY ODNIESIENIA
Rozdział 21. Czy osiągam wystarczająco dobre wyniki?
Rozdział 22. Sklep internetowy - punkty odniesienia
Rozdział 23. SaaS - punkty odniesienia
Rozdział 24. Bezpłatna aplikacja mobilna - punkty odniesienia
Rozdział 25. Strony z treściami - punkty odniesienia
Rozdział 26. Treści generowane przez użytkowników - punkty odniesienia
Rozdział 27. Rynki dwustronne - punkty odniesienia
Rozdział 28. Co robić, gdy nie ma się punktu odniesienia?
CZĘŚĆ IV. MODEL LEAN ANALYTICS W PRAKTYCE
Rozdział 29. Działalność na rynku przedsiębiorstw
Rozdział 30. Lean od środka, czyli przedsiębiorcy wewnątrzorganizacyjni
Rozdział 31. Zakończenie. Na startupie życie się nie kończy