Na dobry początek. Zbiór piosenek i zabaw muzyczno-ruchowych dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym

Na dobry początek. Zbiór piosenek i zabaw muzyczno-ruchowych dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, Maciej Kołodziejski Katarzyna Moskal-Kozak, Arik.pl Księgarnia Akademicka
  • promocja
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 48 godzin
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 63,50 zł
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna: 75,00 zł

63.50
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 75,00 zł
ilość szt.
Zyskujesz 6 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

Jeśli jesteś nauczycielem lub rodzicem, który chce w twórczy sposób:

- budować słownik muzyczny dziecka, a poprzez to rozwinąć jego audiację, zdolności muzyczne tonalne i rytmiczne, umiejętności wokalne
  i ruchowe bez względu na poziom własnych kompetencji muzycznych,
- wspierać dziecko w odczuwaniu, poznawaniu i rozumieniu rzeczywistości, budowaniu autoekspresji z wykorzystaniem jego naturalnej spontaniczności,
- zapewnić wielostronny rozwój dziecka w zróżnicowany sposób,  wprowadzać autorski materiał muzyczny oparty na wielu skalach muzycznych,
- stworzyć dziecku przestrzeń do budowania relacji społecznych i doświadczeń emocjonalnych,

sięgnij po książkę Na dobry początek…, która zawiera nuty 27 piosenek skomponowanych przez Macieja Kołodziejskiego do słów Katarzyny Moskal-Kozak
oraz wyodrębnione z nich motywy tonalne i rytmiczne, 20 autorskich śpiewanek i rytmiczanek (wszystko nagrane na CD) i wiele pomysłów na zabawy muzyczno-ruchowe.
Propozycje te są nie tylko praktyczną  egzemplifikacją podejścia autorów do umuzykalniania dzieci, ale także swoistym odwołaniem do teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona, koncepcji edukacyjno-muzycznych C. Orffa, E. Jaques-Dalcroze’a, Z. Kodály’a oraz teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera.

Muzyka, ruch, język i zabawa są ściśle powiązane i mogą się przenikać, a zarazem wchodzić w interakcje, nie tylko w edukacji muzycznej, ale również w pedagogice integracyjnej i edukacji specjalnej. Utwory inspirujące ruch, taniec, odgrywanie ról, język i ekspresja emocjonalna stanowią ważną część programu nauczania
i uczenia się dzieci najmłodszych. W muzykoterapii dzieci zaś, systematyczne korzystanie z piosenek jest jednym z podstawowych narzędzi, które terapeuta ma do dyspozycji, ponieważ w prawie wszystkich jej rodzajach piosenki wykorzystywane są do zachęcania do nawiązywania kontaktów, wspierania relacji lub wzajemnej pomocy, a więc służą dynamice rozwoju społecznego i emocjonalnego.

Autorzy książki przygotowali także dodatkowe wersje nagrań:

płyta 1 1. Śpiewanki i rytmiczanki w wersji mp3 – gotowe nagrania 10 śpiewanek (krótkich form melodycznych bez słów na różnych skalach i metrum) i 10 rytmiczanek (krótkich form rytmicznych, opartych na różnym metrum i sylabie neutralnej).
płyta 2 2. Aranże w wersji mp3 – instrumentalne wersje 27 autorskich piosenek z książki wraz z gotowymi nagraniami motywów tonalnych i rytmicznych do słuchania i imitowania przez dzieci. Materiał służy rozwijaniu słownika muzycznego dzieci oraz umożliwia wykorzystanie piosenek podczas zajęć muzycznych, uroczystości i innych zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych i pozaszkolnych.
płyta 3 3. Elektroniczną wersję płyty CD dołączonej do książki w formacie mp3.

Spis treści:

Założenia wstępne z zapleczem teoretycznym w tle

Jak wprowadzać motywy tonalne i rytmiczne według założeń teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona


Wskazówki ogólne
Wprowadzanie motywów tonalnych
Wprowadzanie motywów rytmicznych

Uczenie się piosenek – sugestie dla nauczyciela

Propozycje zabaw początkowych zalecanych do zastosowania przy wprowadzeniu każdej nowej piosenki


Piosenki, opisy zabaw muzyczno-ruchowych oraz motywy tonalne i rytmiczne

Powitanie
Pożegnanie
Powitanie II
Pożegnanie II
Lokomotywa
Cztery pory roku
Dziki Zachód
Hej Górole!
Jaka świetna to zabawa
Kołysanka
ŁasKotki
Pajączek
Radosny rozruch o poranku
Mucha
Ufoludki
Tajemnicza muzyka nocna
Kołysz się
Mikołaj z prezentami
Proszę, dziękuję i przepraszam
Nerwy do konserwy
Zakochanie
Nie lubię cię
Kotek Mruczek
Ciekawostka
Zebra
Pytania
Tajemnica

śpiewanki bez słów na różnych skalach (tonalnościach)

Śpiewanka nr 1
Śpiewanka nr 2
Śpiewanka nr 3  
Śpiewanka nr 4  
Śpiewanka nr 5  
Śpiewanka nr 6  
Śpiewanka nr 7  
Śpiewanka nr 8  
Śpiewanka nr 9  
Śpiewanka nr 10

Rytmiczanki w różnym metrum

Rytmiczanka nr 1
Rytmiczanka nr 2  
Rytmiczanka nr 3
Rytmiczanka nr 4  
Rytmiczanka nr 5  
Rytmiczanka nr 6  
Rytmiczanka nr 7  
Rytmiczanka nr 8  
Rytmiczanka nr 9  
Rytmiczanka nr 10

Bibliografia
Spis propozycji utworów muzycznych
Motywy tonalne i rytmiczne wyodrębnione z piosenek

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl