Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach. Dla nowych Klientów 5% rabatu - na hasło: Newsletter
Nowoczesna korespondencja biznesowa po angielsku Modern Business Correspondence in English
Cena regularna:
34,90 zł
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Język angielski Poziom B2 – C1
Tematem książki jest biznesowa korespondencja elektroniczna w języku angielskim – SMS-y, e-maile, komunikatory,
profile społecznościowe itp.
Zamiast tradycyjnych pism coraz powszechniej wysyłamy e-maile. Wszechobecne stają się platformy internetowe: Facebook, Google+, Twitter. Bardzo popularne są także globalne sieci kontaktów typu LinkedIn. A pracując lub szukając pracy w międzynarodowej korporacji lub firmie, która ma międzynarodowe kontakty – trzeba umieć korzystać z tych wszystkich form komunikacji w języku angielskim. Właśnie w tej książce znajdziemy bogaty zbiór praktycznych przykładów, jak DZIŚ prowadzić zawodową korespondencję elektroniczną.
Ta książka jest dla Ciebie, jeśli:
• pracujesz w polskiej lub zagranicznej firmie utrzymującej międzynarodowe kontakty pisemne (listowne/mailowe)
• chcesz pracować w takiej firmie (j.w.)
• pracujesz w Wielkiej Brytanii lub innym kraju anglojęzycznym (i nie tylko) i masz do czynienia z korespondencją biznesową
• chcesz pracować w takiej firmie (j.w.)
• prowadzisz lub chcesz prowadzić interesy z innymi krajami (zapytania, zamówienia, oferty, sprzedaż, dostawy itp.)
• jeśli chcesz wygrać w konkurencji z koleżanką w biurze ;)
• interesujesz się całym spektrum nowoczesnej komunikacji biznesowej (a więc także np. facebookiem czy LinkedIn)
• jesteś lektorem/lektorką angielskiego mającą dorosłych uczniów (zwłaszcza w dziedzinie biznesu)
• jesteś na poziomie angielskiego przynajmniej B1 (lub wyższym) (ostatecznie A2 plus silna ambicja ;))
Znajdziesz tu liczne przykłady formułowania poprawnych listów biznesowych, e-maili, składania zamówień, rezerwacji czy reklamacji. Słownictwo i zwroty zaczerpnięte są ze współcześnie używanego w biznesie angielskiego, a w ich przyswojeniu pomagają ćwiczenia językowe. Znajdziesz spektrum tematów i słownictwa związanego z bankowością, księgowością, zarzadzaniem, handlem międzynarodowym, PR, reklamą i marketingiem, usługami finansowymi.
Dzięki tej publikacji nabierzesz pewności w komunikacji biznesowej z kontrahentami, którzy postrzegać będą Ciebie jako profesjonalnego partnera w rozmowach handlowych.
O autorze:
Agnieszka Drummer to tłumaczka i lektorka języka niemieckiego, autorka nowatorskiej metody nauczania języków obcych oraz bestsellerowych podręczników. Od 25 lat mieszka w Niemczech z dłuższą przerwą na pobyt w Londynie.
Uczy Polaków języków obcych przez internet.
Beata Williamson to anglistka, nauczycielka i lektorka języka angielskiego, od wielu lat mieszka w Londynie.
Spis treści:
Wstęp
Listy i e-maile
Letters and emails
Kiedy napisać list, a nie e-mail / When to write a letter
and not an email
Zanim zaczniesz pisać / Before you start writing
Główne elementy listu / Main elements ofthe letter
Układ listu / Layout of the letter
E-maile / Emails
Ogólne zwroty do listów i maili
Common expressions for letters and emails
1 Nawiązywanie kontaktów handlowych
Establishing business contacts
2 Nawiązywanie innych kontaktów
Establishing other contacts
3 Podanie o pracę
Job application
Życiorys / CV (Curriculum Vitae)
4 Zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną
Invitation for a job interview
5 Odpowiedzi odmowne
Rejection of application
6 Wymówienia
Letters of termination of employment or contract
7 Upomnienie
Warning
8 Zapytania ofertowe
Offer enquiries
9 Oferty
Letters of offer
10 Zamówienie
Order
11 Odwołanie zamówienia
Cancelling an order
12 Potwierdzenie zamówienia (lub zlecenia)
Confirming an order
13 Zawiadomienie o wysyłce
Notification of shipment
14 List dołączony (do przesyłki)
Information coverletter
15 Faktury
Invoices
16 Monity
Reminders
17 Reklamacje
Complaints
18 Prośby o więcej czasu
Requests for allowing more time
19 Podziękowania
Letters of thanks
20 Zaproszenia
Invitations
21 Odmowy
Refusing an invitation/offer
22 Przeprosiny
Apologies
23 Życzenia
Greetings
24 Rezerwacje hoteli
Hotel bookings
25 Komunikacja wewnętrzna
Internal communication
Narady / Meetings
Zamówienia (wewnętrzne) / Internal orders
Dział kadr (aplikacje) / Personnel (Applications)
Notatka z rozmowy / Note from a conversation
Informacja o nieobecności / Information about absence
Protokoły / Minutes
Sprawozdania / Reports
26 Rozmowy telefoniczne
Telephone calls
27 SMS/Skype/WhatsApp
SMS
Skype
WhatsApp
28 Portale biznesowe
28 Business portals
Uwagi na temat stylu w mediach społecznośdowych /
Comments about style in Social Media
Elementy, zwroty używane w mediach społecznośdowych /
Words and expressions used in Social Media
29 Facebook
Profile / Profile
Strony / Sites
Grupy / Groups
Twitter
30 Skróty
Abbreviations