Pedagogika ogólna Podstawowe prawidłowości

Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 68,00 zł
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy
68.00
ilość szt.
Zyskujesz 6 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

Książka Bogusława Śliwerskiego stanowi kolejne potwierdzenie niezwykle wysokiego statusu tego naukowca we współczesnych naukach o edukacji. Stoi – pod każdym względem – na bardzo wysokim poziomie merytorycznym, posiadając przy tym wszystkie te cechy, które charakteryzują dzieła wybitne: oryginalność idei, swobodę i wartkość narracji, integralność wywodów, odwoływanie się do bogatej i reprezentatywnej literatury przedmiotu, erudycyjność, wreszcie „mądrą metanarracyjność”. […] Jest przy tym dzieło to wspaniałą i udaną próbą potwierdzenia statusu naukowego pedagogiki jako dyscypliny z istoty swojej interdyscyplinarnej, która pozostając na styku idei i rzeczywistości, krystalizuje wiele problemów teoretycznych i społecznych. Jednocześnie podręcznik ten zawiera – bardzo trafną –  autorefleksję pedagoga nad tożsamością  pedagogiki jako nauki i jako praktyki społecznej, przy jednoznacznym opowiedzeniu się za ideą „kulturowego krytycyzmu” i orientacją na tworzenie „lepszego świata”. To także tożsamość, której integralną częścią jest rezygnacja z jakiegokolwiek autorytaryzmu i orientacja na rozwój podmiotowości młodych ludzi.

Z recenzji prof. dr. hab. Zbyszko Melosika

Spis treści:

Wstęp
  
Rozdział 1 Etymologia pojęcia „wychowanie”
Rozdział 2 Systematyzo wanie wiedzy o wychowaniu
Rozdział 3 Teleologiawychowania
Rozdział 4 Aksjonormatywny status wychowania
Rozdział 5 Zasady wychowania
Rozdział 6 Wychowanie jako działanie
Rozdział 7 Wychowanie jako intersubiektywny efekt jedności  działania – doznawania
Rozdział 8 Wychowanie jako spotkanie
Rozdział 9 Wychowanie w ujęciu systemowym
Rozdział 10 Wychowanie jako pielęgnacja, piecza
Rozdział 11 Wychowanie jako proces
Rozdział 12 Wychowanie jako pomoc (wspieranie, wspomaganie,terapia)
Rozdział 13 Wychowanie jako samorealizacja, samowychowanie
Rozdział 14 Wychowanie jako formacja duchowa
Rozdział 15 Wychowanie jako ideologizacja i indoktrynacja
Rozdział 16 Granice wy chowania
Rozdział 17 Pseudowychowanie
 
Zakończenie
Wychowanie jako spotkanie. Dodatek metodyczny (Sebastian Ciszewski)
Bibliografia
Indeks rzeczowy
Indeks osób

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl