Pedeutologia Studium teoretyczno-pragmatyczne

1.jpg
  • promocja
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 48 godzin
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 33,00 zł
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna: 49,80 zł

33.00
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 49,80 zł
ilość szt.
Zyskujesz 3 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

Monografia dotyczy profesji nauczycielskiej i czynników ją warunkujących. Podejmowana w niej problematyka jest obecnie niezwykle istotna, ponieważ nauczyciel pełni strategiczną rolę w funkcjonowaniu i efektywności systemu edukacji. W trakcie zmian społecznych rola ta jest redefiniowana, zaś on sam staje ciągle wobec nowych wyzwań i zadań. Książka umożliwia Czytelnikowi zaznajomienie się z rozwojem pedeutologii jako ważnej subdyscypliny pedagogicznej, która w ostatnich latach dynamicznie się rozwija. Autorka w swych rozważaniach uwzględnia polską myśl pedeutologiczną, kierunki ewolucji pytań badawczych, związki pedeutologii z innymi subdyscyplinami pedagogiki, a także z innymi dyscyplinami naukowymi. Istotną perspektywą poznawczą czyni specyfikę pełnienia roli nauczyciela i jego skuteczność. Ową skuteczność rozpatruje m.in. przez pryzmat kształcenia, kompetencji i cech osobowych nauczyciela, rozwoju zawodowego i jego uwarunkowań, relacji z innymi podmiotami edukacyjnymi, a także poprzez ukazanie etycznego wymiaru zawodu. Prezentuje różnorodne koncepcje pedutologiczne porządkujące myślenie o nauczycielu, który w realizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego ujawnia swoją indywidualność i talent pedagogiczny. Autorka koncentruje się na refleksji teoretycznej wiążącej się z podejmowaniem działań modernizacyjnych i innowacyjnych oraz na pragmatyce zawodu nauczyciela. W końcowej części pracy analizuje funkcjonowanie nauczyciela w warunkach zmian społecznych i edukacyjnych, wobec nierówności społecznych, wielokulturowości oraz potrzeby integracji społecznej.

    Monografia adresowana jest do studentów, nauczycieli o różnym stażu pracy, przedstawicieli nadzoru pedagogicznego i władz oświatowych, placówek doskonalenia nauczycieli i osób, które poszukują wiedzy i aparatury pojęciowej dla rozumienia oblicza współczesnego nauczyciela i zmieniającej się szkoły.
  

    Jolanta Szempruch dostrzega potrzebę formułowania i aktywizowania pytań o granice wychowawczej ingerencji i dynamikę zewnętrznych i zmieniających się warunków wychowania młodego pokolenia oraz funkcjonowania współczesnego nauczyciela. Na tym tle eksponuje potrzebę prognostycznego spojrzenia na zawód nauczyciela w procesie nieustających przemian i kształtowania umiejętności przeżyć emocjonalnych wspólnot uczących się. To autorskie podejście pozwala na ukazanie czytelnikom nowych projekcji działań nauczyciela o charakterze doradczym i twórczym oraz jego nowej roli w kształtowaniu umiejętności rozumienia przemian świata.


   W takim ujęciu funkcji i zadań nauczycielskich będzie mogło się rodzić samodzielne konstruowanie wiedzy i tworzenia środowiska życia społecznego młodzieży, które wymagają otwarcia się na różne wzory kulturowe oraz właściwy wybór wartości z odwoływaniem się do myśli filozoficznej, psychologicznej i socjologicznej. Pedeutologia trafnie rozumiana jest przez autorkę jako dyscyplina wielokierunkowa pozwalająca na sytuowanie nauczyciela w czołówce procesów wychowania i kształtowania osobowości osób uczących się działających. Rozważania i projekcje zawarte w podręczniku będą służyły osobom studiującym i nauczycielom wszystkich szczebli kształcenia.


Z recenzji prof. dr. hab. Czesława Banacha

Polecamy wyjątkową serię 14 autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce autorstwa prof. Czesława Kupisiewicza, prof. Ewy Wysockiej, prof. Mirosława J. Szymańskiego, Jolanty Szempruch, prof. Bronisława Siemienieckiego, prof. Bogusława Śliwerskiego, prof. Iwona Chrzanowska, prof. Wiesław Ambrozik i innych:

 

1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości

2. Dydaktyka. Podręcznik akademicki

3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podręcznik akademicki

4. Socjologia edukacji. Podręcznik akademicki

5. Pedeutologia. Studium teoretyczno - pragmatyczne

6. Diagnostyka pedagogiczna – nowe obszary i rozwiązania metodologiczne

7. Pedagogika kognitywistyczna

8. Pedagogika porównawcza

9. Pedagogika resocjalizacyjna

10. Współczesna filozofia edukacji

11. Pedagogika społeczna

12. Edukacja (w) polityce. Polityka (w) edukacji

13. Pedagogika specjalna

14. Pedagogika resocjalizacyjna

Spis treści:

Wstęp

 

Rozdział 1 Pedeutologia jako subdyscyplina pedagogiczna

Rozdział 2 Kształcenie nauczycieli

Rozdział 3 Kwalifikacje, kompetencje i cechy osobowe nauczyciela

Rozdział 4 Rozwój zawodowy i doskonalenie nauczyciela

Rozdział 5 Uwarunkowania rozwoju zawodowego

Rozdział 6 Nauczyciel w relacjach podmiotowych

Rozdział 7 Moralny wymiar zawodu nauczyciela

Rozdział 8 Nauczyciel w warunkach zmian społecznych i edukacyjnych

 

Zakończenie

Bibliografia

Indeks osób

Indeks rzeczowy

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl