Spis treści
Przedmowa
1. Sprawiedliwy Handel – nowa inicjatywa rozwojowa
1.1. Globalizacja i problem ubóstwa
1.2. Historia ruchu Sprawiedliwego Handlu
1.3. Sprawiedliwy Handel – definicja i cele
1.4. Kodeks zasad i standardy etycznego działania Sprawiedliwego Handlu
2. Instytucjonalizacja i rozwój sprzedaży produktów Sprawiedliwego Handlu
2.1. Instytucje Sprawiedliwego Handlu
2.1.1. Organizacje międzynarodowe Sprawiedliwego Handlu
2.1.2. Organizacje Sprawiedliwego Handlu w Polsce
2.1.3. Inicjatywy wspierające rozwój idei Sprawiedliwego Handlu
2.2. Międzynarodowa wymiana handlowa w ramach Sprawiedliwego Handlu
2.2.1. Rozwój procesów wymiany
2.2.2. Struktura sprzedaży
3. Rynek produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce
3.1. Metodyka badania
3.2. Postawy wobec idei Sprawiedliwego Handlu
3.2.1. Postrzeganie idei Sprawiedliwego Handlu
3.2.2. Źródła informacji na temat Sprawiedliwego Handlu
3.3. Zachowania konsumentów
3.3.1. Zakupy produktów Sprawiedliwego Handlu
3.3.2. Motywy dokonywania zakupów
3.3.3. Marka Fairtrade
4. Biznes wobec Sprawiedliwego Handlu
4.1. Sprawiedliwy Handel a społeczna odpowiedzialność biznesu
4.2. Charakterystyka miejsc zakupu produktów Sprawiedliwego Handlu
4.3. Bariery rozwoju rynku produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce
5. Upowszechnianie idei Sprawiedliwego Handlu
5.1. Sprawiedliwy Handel jako element zrównoważonego rozwoju i zrównoważonej konsumpcji
5.2. Upowszechnianie Sprawiedliwego Handlu w ramach edukacji na rzecz zrównoważonej konsumpcji i zrównoważonego rozwoju
5.3. Kampania edukacyjna Stowarzyszenia Konsumentów Polskich
6. Perspektywy rozwoju idei i rynku produktów Sprawiedliwego Handlu
6.1. Kontrowersje wokół Sprawiedliwego Handlu
6.2. Sprawiedliwy Handel a wolny handel
6.3. Sprawiedliwy Handel a globalizacja
6.4. Sprawiedliwy Handel jako nurt ekonomii społecznej
6.5. Przyszłość dla Sprawiedliwego Handlu w Polsce
Zakończenie
Bibliografia