Unity na start! Programowanie dla nastolatków

Unity-na-start!.jpg, Programowanie-dla-nastolatków.jpg, Jacek-Ross-Ksawery-Ross.jpg, Arik-pl-Księgarnia-Akademicka.jpg
  • promocja
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 48 godzin
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 38,00 zł
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna: 44,90 zł

38.00
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 44,90 zł
ilość szt.
Zyskujesz 3 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

Projektuj, twórz, eksperymentuj i... baw się świetnie!

  • Poznaj środowisko Unity
  • Naucz się tworzyć gry
  • Realizuj swoją pasję

Unity to popularne środowisko do tworzenia gier komputerowych, które umożliwia szybkie rozpoczęcie pracy nawet zupełnie początkującym użytkownikom. Równocześnie pozwala w krótkim czasie uzyskać ciekawe efekty.

Książka Unity. Programowanie dla nastolatków krok po kroku wprowadza w świat tworzenia gier komputerowych i w przystępny sposób przedstawia najważniejsze informacje, które pozwalają rozwinąć skrzydła początkującym game developerom. Jej lektura to także znakomity pretekst do tego, by nauczyć się twórczo spędzać czas z komputerem, i okazja do wspólnych, integrujących rodzinę zajęć.Jeśli masz w sobie pasję prawdziwego gracza i chęć, aby zmierzyć się z wyzwaniem stworzenia własnej gry, ten przewodnik wskaże Ci najlepszą drogę do celu!

  • Czego potrzebujesz na początek?
  • Jak wpaść na pomysł na grę?
  • Skąd wziąć niezbędne zasoby?
  • Jak opracować postać i obiekty?
  • Jak zadbać o mechanikę?
  • Jak obsłużyć interakcję z użytkownikiem?
  • Jak wdrożyć w życie zasady gry?
  • Skąd pobrać odpowiednie dźwięki?
  • Jak dokładać nowe sceny?
  • W jakim kierunku rozwijać grę?

Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w tej książce!

Napędzaj swoje gry silnikiem Unity!

O autorach

Jacek Ross - ma wieloletnie doświadczenie w programowaniu i tworzeniu oprogramowania. Jest autorem popularnych książek na temat PHP i bezpiecznego programowania: PHP i HTML. Tworzenie dynamicznych stron WWW, Bezpieczne programowanie. Aplikacje hakeroodporne i PHP5. Bezpieczne programowanie. Leksykon kieszonkowy.

Ksawery Ross - 11 lat, wielbiciel gier komputerowych i wirtualnej rzeczywistości. W realnym świecie posiadacz brązowego pasa Aikido oraz dobrze zapowiadający się piłkarz. Nieustające źródło inspiracji do szalonych zabaw. Zawsze uśmiechnięty, pełen energii i gotowy do działania. Lubi stawiać na swoim i ciągle poszukuje rozwiań idealnych.

 

Spis treści

  • Wstęp
    • Wstęp dla dzieci
      • O czym jest książka?
      • Jak czytać książkę?
      • O czym jest nasza gra?
    • Wstęp dla rodziców
      • O czym jest książka?
      • Jak czytać książkę?
  • Bez planu ani rusz
    • Kroki do wykonania
  • 2. Odpalamy!
    • Kroki do wykonania
  • 3. Szukamy zasobów
    • Kroki do wykonania
  • 4. Pan Burger wkracza na scenę
    • Kroki do wykonania
  • 5. Duszki przestają straszyć
    • Kroki do wykonania
  • 6. Warzywa nacierają!
    • Kroki do wykonania
  • 7. Czy warzywa mogą wybuchać?
    • Kroki do wykonania
  • 8. Pan Burger się odgryza
    • Kroki do wykonania
  • 9. Walka żywności zaostrza się
    • Kroki do wykonania
  • 10. Kto tu się zespałnował?
    • Kroki do wykonania
  • 11. Więcej ognia!
    • Kroki do wykonania
  • 12. Wszystko gra i buczy
    • Kroki do wykonania
  • 13. Szef wszystkich szefów
    • Kroki do wykonania
    • Zadanie do samodzielnego rozwiązania
  • 14. Wchodzimy na wyższy poziom
    • Rozwiązanie zadania do samodzielnego rozwiązania z rozdziału 13.
    • Kroki do wykonania
  • 15. Zakończenie
    • Co dalej robić z grą?
    • Jak rozwijać swoje umiejętności?
    • Twórca gier zawód przyszłości czy ciekawe hobby?
  • A. Słowniczek
    • Asset Store
    • Balans gry
    • Betatester
    • Bryła sztywna
    • Duszek (ang. sprite)
    • Edytor prefabów
    • Etykieta (ang. tag)
    • Grafika 2D (ang. 2D art)
    • Interfejs użytkownika (w skrócie UI od ang. user interface)
    • Instancja prefaba (kopia prefaba)
    • Język programowania
    • Kamera (ang. camera)
    • Kamień milowy (ang. milestone)
    • Kanban
    • Kanwa (ang. canvas)
    • Kod źródłowy (ang. source code)
    • Kolider
    • Komponent (ang. component)
    • Licencja użytkowania
    • Losowość
    • Menedżer pakietów (ang. Package manager)
    • Macierz kolizji warstw
    • Okno hierarchii (ang. Hierarchy window)
    • Okno gry (ang. Game window)
    • Okno inspektora/inspektor (ang. Inspector window)
    • Okno projektu (ang. Project window)
    • Okno sceny, scena (ang. Scene window)
    • Podstawowa pętla gry
    • Prawo autorskie
    • Prefab
    • Projekt
    • Projekt kaskadowy (ang. waterfall)
    • Projekt zwinny (ang. agile)
    • Public domain
    • Renderer
    • Schemat blokowy
    • Skrypt (ang. script)
    • Słuchacz dźwięku (ang. audio listener)
    • Spawner
    • Specyfikacja gry (specyfikacja projektu)
    • Sprint
    • System cząsteczek (ang. particle system)
    • Szkic koncepcyjny (ang. concept art)
    • Unity Hub
    • Warstwa (ang. layer)
    • Wersja beta (testy beta)
    • Zasoby (ang. assets)
    • Źródło dźwięku (ang. audio source)
  • B. Jak zrobić?
    • Co zrobić, aby pokazać pola ukryte przez Unity Playground?
    • Jak dodać etykietę (tag) albo warstwę (layer)?
    • Jak dodać komponent do obiektu?
    • Jak dodać sceny do projektu, aby były widoczne w kompilacji gry?
    • Jak odpiąć obiekt od prefaba (sprawić, aby przestał być kopią prefaba)?
    • Jak opisać projekt gry (zrobić specyfikację gry)?
    • Jak otworzyć edytor prefabów?
    • Jak pobrać zasób z Asset Store, np. Unity Playground?
    • Jak przesunąć lub obrócić obiekt na scenie bądź zmienić jego rozmiar?
    • Jak skopiować kolor z pola komponentu do innego komponentu?
    • Jak skopiować komponent do innego obiektu wraz z wartościami pól?
    • Jak utworzyć kompilację gry, którą będzie można uruchomić bez edytora Unity?
    • Jak utworzyć nowy, pusty obiekt?
    • Jak utworzyć prefab z obiektu na scenie?
    • Jak wyłączyć obiekt na scenie?
    • Jak wstawić obiekt z zasobów na scenę bądź utworzyć na niej kopię prefaba?
    • Jak zainstalować edytor Unity?
    • Jak załadować w edytorze jednocześnie dwie sceny?
    • Jak zmienić informację o tym, które warstwy obiektów mogą wchodzić ze sobą w kolizje?
    • Jak zmienić kolejność wyświetlania się duszków na scenie?
    • Jak znaleźć obiekt w oknie hierarchii, znając jego nazwę albo komponent, który zawiera?
    • Skąd pobrać program Unity?
  • C. Mały słowniczek języka graczy
    • Bug
    • Epicko, epicki
    • Itemki (od ang. item)
    • Jutuber (ang. youtuber)
    • Kampienie, kampić (ang. camping, camp)
    • Lut (ang. loot), lutować
    • Nub, nubek (ang. noob)
    • Pogczamp (ang. PogChamp, prawdopodobne pochodzenie od Play of Game Champion)
    • Pros, pro (ang. professional)
    • Skin
    • Spałner (ang. spawner)
    • Strimer (ang. streamer)
  • D. Kod źródłowy zmian w Unity Playground oraz dodatkowych skryptów
    • Dodatkowe skrypty
      • Plik Skrypty/AudioAction.cs
      • Plik Skrypty/AutoMoveNoPhysics.cs
      • Plik Skrypty/BezwarunkoweZniszczenie.cs
      • Plik Skrypty/ConditionDestroy.cs
      • Plik Skrypty/FindEnemyTarget.cs
      • Plik Skrypty/FollowTargetByTag.cs
      • Plik Skrypty/NieNiszczMnie.cs
      • Plik Skrypty/PointsAction.cs
      • Plik Skrypty/SkryptPanaBurgera.cs
      • Plik Skrypty/SkryptWzmocnien.cs
      • Plik Skrypty/SkryptWzmocnien.cs
    • Zmiany w skryptach Unity Playground
      • Plik Unity playground/Scripts/Attributes/ModifyHealthAttribute.cs
      • Plik Unity playground/Scripts/Attributes/HealthSystemAttribute.cs
      • Plik Unity playground/_INTERNAL_/Scripts/Action.cs
      • Plik Unity playground/_INTERNAL_/Scripts/ConditionBase.cs
      • Plik Unity playground/Scripts/Movement/FollowTarget.cs
      • Plik Unity playground/Scripts/Movement/Patrol.cs

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl