Wieczne opóźnienie. Zarządzanie projektami IT

Wieczne opóźnienie, Zarządzanie projektami IT, Marcin Dąbrowski, Arik.pl Księgarnia Akademicka
  • promocja
Dostępność: średnia ilość
Wysyłka w: 48 godzin
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 54,00 zł
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna: 59,00 zł

54.00
Najniższa cena od wprowadzenia towaru: 50,00 zł
ilość szt.
Zyskujesz 5 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

Czas, czas, czas goni nas

Naglący termin, niedoczas, permanentne opóźnienie - oto najwierniejsi towarzysze i zarazem najwięksi wrogowie kierownika projektu. Nawet certyfikowani project managerowie, ludzie z ogromną wiedzą i nie mniejszym doświadczeniem, raz po raz znajdują się w sytuacji, w której potrzeba naprawdę wielkiej psychicznej odporności, by się nie poddać. Otrzymują do realizacji projekty spóźnione już w momencie startu prac. Muszą współpracować z klientami nastawionymi na wieczne "nie" lub takimi, którym sprzedawca obiecał uczynić realnym to, co absolutnie nierealne... Niestety, mądra teoria zarządzania projektami IT nader często ma się nijak do rzeczywistości.

Autor książki, wieloletni kierownik projektów, mierzy się w niej właśnie z tą powszechną, choć może mało elegancką praktyką zarządzania projektami. To szczególne kompendium wiedzy, "projektowej czarnej magii", zawiera sprawdzone recepty dla kierowników projektów oraz kierowników organizacji IT, a także rady dotyczące tego, jak działać w krytycznych sytuacjach oraz jak unikać:

  • niedoszacowania projektów w IT
  • opóźnień w ich realizacji
  • sporów wewnątrz zespołu projektowego
  • konfliktów z innymi project managerami, działami wdrożeniowymi, zespołem handlowym
  • niedomówień w relacjach z klientami
  • oddawania niedopracowanego produktu
  • wszelkiego rodzaju zagrożeń - od kar za opóźnienia po zerwanie kontraktu

O autorze

Marcin Dąbrowski - prowadził i nadzorował duże projekty dla największych na świecie grup telekomunikacyjnych (między innymi T-Mobile, Orange, Telefonica, O2, Vodafone) w różnych częściach świata (Europa, Ameryka Południowa, Bliski Wschód, Azja i Daleki Wschód); pracował z klientami reprezentującymi skrajne kultury narodowe oraz organizacyjne. Był odpowiedzialny za wszystkie części organizacji IT (do 1400 osób), od sprzedaży, konsultingu i marketingu, przez działy rozwoju i produkcji oprogramowania, po wdrożenia i utrzymanie. W latach 2007 – 2010 prowadził badania naukowe w Katedrze Telekomunikacji AGH. W tym czasie publikował artykuły naukowe między innymi dla ACM CCS DIM 2008, IEEE ICCS 2008, SECURWARE 2008, China Communications. Był również autorem kontrybucji do ITU-T. Jest absolwentem AGH. Ukończył studia na kierunkach elektronika i telekomunikacja oraz informatyka.

Spis treści:

Jak i dlaczego powstała ta książka 15

1. Kiedy projekt tak naprawdę się zaczyna 17

  • Wybór dostawcy 19
  • Narodziny problemów 22
  • Podsumowanie 26

2. Dlaczego sprzedawcy nie powinni sprzedawać samodzielnie 27

  • Sprzedaż od kuchni - aktorzy i ich cele 28
  • Cele sprzedażowe a przyszłość projektu 30
  • Podejście holistyczne 32
  • Podsumowanie 35

3. Opóźnienie jako problem etapu sprzedaży 37

  • Opóźnienia sprzedane versus opóźnienia powstałe podczas prac 38
  • W praktyce 42
  • Podsumowanie 43

4. Zakres jako problem etapu sprzedaży 45

  • Macierz zgodności (compliance matrix) 46
  • Warsztaty 47
  • Dlaczego zakres "wybucha" 48
  • Dobre praktyki 51
  • Podsumowanie 55

5. Kalendarz płatności a późniejsza kondycja projektu 57

  • Dlaczego regularne płatności są korzystne 58
  • Fakturowanie z góry 59
  • Agresywne kalendarze płatności 62
  • On-premise versus SaaS 63
  • Podsumowanie 64

6. Dlaczego nastawienie jest ważniejsze niż rezultaty 67

  • Twarde rezultaty to za mało 68
  • Waga nastawienia i oddania klientowi 70
  • Projekt a relacja z klientem 73
  • Podsumowanie 75

7. Dlaczego obecność u klienta jest ważniejsza niż rezultaty 77

  • Wartość dodana obecności lokalnej 78
  • Obecność lokalna jako model biznesowy 81
  • Podsumowanie 83

8. Komitet sterujący jako narzędzie kierownika projektu 85

  • Jak powinna wyglądać prezentacja na komitet sterujący 86
  • Sterowanie przebiegiem dyskusji 88
  • Wybór adresatów wypowiedzi 90
  • Podsumowanie 91

9. Dyskusje z klientem - jedyne, co się liczy, to postępy i dlaczego nie warto mieć racji 93

  • Klasyka dyskusji 94
  • Dlaczego nie warto mieć racji 95
  • Postępy - nadrzędny cel dyskusji 97
  • Podsumowanie 99

10. Jak i kiedy komunikować niewygodne informacje, czyli o czym klient powinien wiedzieć 101

  • Kiedy można i trzeba być całkiem szczerym 102
  • Dlaczego czasem trzeba wybierać pomiędzy byciem kłamcą a byciem idiotą 104
  • Kiedy bycie całkiem szczerym jest szkodliwe dla projektu 107
  • Poziom szczerości zależy od typu klienta 109
  • Podsumowanie 110

11. Zawsze bądź gotowy na najgorsze 113

  • Etap 1. Sygnały poprzedzające zatrzymanie projektu 115
  • Etap 2. Powiadomienie przez klienta o zatrzymaniu projektu 117
  • Etap 3. Przesłanie żądań ze strony klienta 120
  • Etap 4. Przygotowanie strategii obrony 121
  • Etap 5. Negocjacje 125
  • Etap 6. Postępowanie procesowe 126
  • Podsumowanie 128

12. Kary - wiele hałasu o nic 129

  • Jak i za co nalicza się kary 130
  • Dlaczego naliczanie kar nie ma sensu 133
  • Obrona przed formalnym naliczaniem kar 134
  • Do czego klienci najczęściej wykorzystują mechanizm kar 135
  • Podsumowanie 137

13. Metodologie zarządzania projektami - akademickie dyskusje kontra prawdziwe życie 139

  • MeNajczęstsze błędy i nieporozumienia 140
  • Jak definiować metodologię zarządzania dla naszego projektu 144
  • Podsumowanie 147

14. Strategia zarządzania zależy od etapu projektu 149

  • Sprzedaż oraz inicjacja projektu 150
  • Analiza 151
  • Produkcja 152
  • Testy akceptacyjne 153
  • Stabilizacja systemu po uruchomieniu produkcyjnym 154
  • Utrzymanie 154
  • Podsumowanie 155

15. Dostępność ludzi w poszczególnych fazach projektu 157

  • Sprzedaż 158
  • Inicjacja oraz rozpędzanie projektu 159
  • Dopóki projekt ma priorytet 160
  • Kiedy projekt "ma brodę" 161
  • Podsumowanie 162

16. Kontrola wewnętrznego statusu projektu 165

  • Dwa równoległe wymiary raportowania 166
  • Liczy się informacja, a nie jej format 167
  • Dobre praktyki, o których wiecznie zapominamy 168
  • Komu właściwie potrzebne są informacje statusowe oraz raporty 171
  • Podsumowanie 173

17. Estymaty niskiego poziomu - źródło ciągłych opóźnień i podstawa planowania 175

  • Skala problemu 176
  • Źródło problemu 178
  • Budowa solidnych podstaw planowania 180
  • Podsumowanie 183

18. Poprawa błędów - planowanie skazane na porażkę 185

  • Podsumowanie 188

19. Zarządzanie opóźnieniem 189

  • Po czyjej stronie leży wina 190
  • Kształtowanie percepcji klienta 191
  • Dokumentowanie okoliczności opóźnienia 193
  • Akceptacja opóźnienia 194
  • Zmiana priorytetów oraz przeplanowanie projektu 195
  • Redukcja zakresu 196
  • Podział etapów na mniejsze oraz wydłużanie projektu 197
  • Podsumowanie 198

20. Cała prawda o testach akceptacyjnych 199

  • Dlaczego powinniśmy rozpoczynać testy akceptacyjne najszybciej, jak to możliwe 200
  • Jak pragmatycznie planować testy akceptacyjne 204
  • Opieka nad testującym klientem 205
  • Formalne kryteria akceptacji - teoria a praktyka 206
  • Podsumowanie 208

23. Jeśli chcesz oszczędzać, inwestuj w ludzi 209

  • Analiza projektowa i współpraca z klientem 210
  • Produkcja 212
  • Dać podwyżkę czy pozwolić odejść? 214
  • Obsadzanie kluczowych ról 215
  • Podsumowanie 216

22. Kiedy nadeszła pora na renegocjacje lub zerwanie kontraktu 219

  • Kiedy kontynuacja projektu nie ma sensu 220
  • Renegocjacja warunków kontraktowych 223
  • Zatrzymywanie projektu 225
  • Podsumowanie 229

23. Zawsze warto być w grze 231

 

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl