Mariusz Włoch, trener kompetencji komunikacyjnych i językowych, wyczerpująco opisuje różne aspekty skutecznych i nieskutecznych metod uczenia się języków, a także proponuje swoje autorskie rozwiązania podstawowych problemów związanych z tą nauką. Dowiesz się stąd, co jest ważniejsze od opanowania zasad gramatyki i dlaczego nawet perfekcyjna znajomość języka nie zapewnia sukcesu w kraju, w którym jest to język urzędowy. Odkryjesz, jakie możliwości daje Ci swobodne porozumiewanie się z przedstawicielami innych narodów. Przeczytaj, zacznij się uczyć i… wytrwaj w postanowieniu!
Spis treści
Wstęp w czterech odcinkach
CZĘŚĆ I. TY I JĘZYKI. TWÓJ STAN. TWOJE ZASOBY
1. Języki to przeżytek
2. Najstarszy zawód świata, czyli jak to się prawdopodobnie wszystko zaczęło
3. Najpopularniejsze metody w telegraficznym skrócie
4. Nowoczesna staroświeckość lub staroświecka nowoczesność
5. A banany będziecie rozdawać?
6. Nowe myślenie w uczeniu się języków
7. Tak podobni, że aż różni
8. Po co to właściwie robię?
9. Dobrze sprecyzowany cel
10. Zamiar a działanie
11. Motywacja, czyli paliwo Twojego odrzutowca
12. Pięć prostych kroków do Twojego sukcesu
13. Energia jest w Tobie
14. Baletnica niedoskonała, czyli jak zostać mistrzem wymówek
15. Kiedy się uczysz, zawsze masz rację
16. Błyskawiczny sukces
17. Co daje złe nastawienie?
18. Pozytywne deklaracje, czyli co Cię wspiera
19. Słoninka dla sikorki, czyli moc nagrody
20. Chuck Norris, czyli siła koncentracji
21. Wojtek Pilichowski, czyli szyjmy na basie gdzie tylko da się
22. Pięć minut, by mówić biegle, czyli po prostu skandal
23. Magia idiotyzmu, czyli jak nie zostać dukanem
24. Bariera jest dla mięczaków
25. Słyszę głosy, czyli jak pozbyć się wewnętrznego krytyka
26. Stresujący kamień
27. Twój największy przyjaciel - mózg
28. Forrest Gump, czyli rola podświadomości
29. Systemy reprezentacyjne, czyli świadomy użytkownik mózgu
30. Myślenie wielokierunkowe w nauce języka
31. Jak tłumaczyć z jednego kodu na inny
32. Jak uczyć się skutecznie, czyli autostrada w dżungli
33. Pindory i kakło, czyli dziecięca beztroska
34. Codzienność to podstawa
35. Regularny stolec, czyli cykl dobowy w uczeniu się
36. Kto kieruje życiem twardziela, czyli czas się wreszcie wyzwolić
37. Mit Ikara, czyli flow
CZĘŚĆ II. KOMUNIKACJA. TWÓJ NAUCZYCIEL. TWOJA SZKOŁA
38. Kto zadaje pytania, ten się komunikuje...
39. Komunikacja
40. Naśladuj mnie, czyli modelowanie
41. Kotwice, czyli jak wprawić się w odpowiedni stan
42. Co może czuć drugi człowiek, czyli moc empatii
43. Epidemia sukcesu
44. ...a potem poszło do szkoły...
45. ...a teraz szkoła przyszła do Ciebie, czyli nauczyciel w niewoli
46. Typy nauczycieli
47. Gwiazdor, czyli o symptomie wszechwiedzącego narcyza
48. Kiedy pała przestaje robić wrażenie, pozostaje relacja
49. Piątka na semestr, czyli burza w szklance wody
50. Wezwany do kuratorium
51. Użyteczność, czyli do czego Ci się to przyda
52. "Jesteśmy najlepsi", czyli anonimowe szkoły językowe
53. Tani prywatny nauczyciel
54. Czy firmy nie lubią oszczędzać?
55. Czego nie uczą na przeciętnych kursach
56. Nie kupuj kota w worku, czyli dokładnie poznaj ofertę
57. W grupie czy indywidualnie?
58. Rasizm pokoleniowy, czyli język dla seniora
59. Podręcznik pisany przez autorytet z uniwersytetu
60. Tu sprzedają kolarze, czyli jak przepędzić klienta
61. Egoisto, mów o sobie, ale z sensem
62. Techniczna poprawność a emocje
63. Obraź mnie, czyli wielki przełom
64. Reset mózgu, czyli kontrolowany bałagan
65. Lepiszcze ilaste, czyli jak zalepić usta męczącej gadule
66. Shut up and teach
CZĘŚĆ III. TWOJE NIEKONWENCJONALNE NARZĘDZIA JĘZYKOWE
67. Mówienie perfekt, czyli piesi na drodze
68. Ograniczenie czyni mistrza
69. Stan bieżący a pożądany, czyli ćwicz i testuj
70. Wyjście z tunelu
71. Wiedza przychodzi łatwiej, kiedy wychodzisz jej naprzeciw
72. Mapa myśli, czyli siła skojarzeń
73. Ty jesteś ekspertem
74. Gdzie postawić klocka, czyli językowy plac budowy
75. Zez zbieżny i rozbieżny, czyli porządek musi być
76. Poskromienie rodzajników i regulacja czasowników
77. Jak notować skutecznie
78. Uciekło mi słówko, czyli marsz do zagrody
79. W pułapce odmiany nieznanego czasownika
80. Aktywne werbalizowanie, czyli ucz się na głos
81. Eins, zwei, Polizei, czyli złap rytm
82. Co byś zrobił, gdybyś...
83. Familiada, czyli siła dowcipu
84. Fiszki
85. Bękarty wojny, czyli kim właściwie jestem
86. Podążaj za znakiem, czyli mówmy na temat
87. Kaszel, czyli aktywne wsparcie treści zajęć
88. Va banque, czyli oko za oko, ząb za ząb
89. Bądź projektantem i twórz własne kolekcje
90. Przepisz to i wczuj się w autora
91. Zbyt dokładne tłumaczenie, czyli jak robić wiochę
92. Wreszcie zdradzam sekret Metody Bezpośredniej Komunikacji