Zaufaj mi, jestem kłamcą. Wyznania eksperta ds. manipulowania mediami

Dostępność: brak towaru
Cena: 54,90 zł
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy
54.90
ilość szt.
Zyskujesz 5 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

Specjalista w dziedzinie nowoczesnych mediów przerywa milczenie i pokazuje, jak naprawdę funkcjonują. Jak garstka szemranych blogerów kontroluje cały system tak zwanych mediów informacyjnych, przekuwając nasze zainteresowanie i naszą uwagę w zyski dla siebie.

Andrew Keen,
autor książki Kult amatora. Jak internet niszczy kulturę

Łatwa sztuka manipulowania mediami

Media są w stanie wynieść ludzi na piedestał w jednej chwili, po czym bez wahania ich z niego strącają. Złośliwa plotka może kosztować firmę miliony, polityczny skandal zmusza kandydata na urząd państwowy do wycofania się z wyborów, zaś nikomu nieznana osoba z dnia na dzień zostaje celebrytą. Mało które media są dziś niezależne, dlatego takie rzeczy nie dzieją się przypadkiem. To doskonale zorganizowane akcje, za którymi stoją specjaliści kontrolujący media. Chcesz się dowiedzieć, jak to się robi? Zaczerpnij informacji z samego źródła.

Manipulowanie mediami to mój zawód. W świecie, gdzie blogi kształtują i wypaczają treść newsów, moje zadanie polega na kontrolowaniu tych blogów — to samo robić może w zasadzie każdy. Dlaczego ujawniam te wszystkie sekrety? Ponieważ jestem zmęczony światem, gdzie blogerzy przyjmują łapówki, marketerzy pomagają pisać newsy, lekkomyślni dziennikarze rozpowszechniają kłamstwa — i wszystkim to uchodzi na sucho. Zabieram Was za kulisy, ponieważ nie chcę, aby ktoś jeszcze dał się niemile zaskoczyć. Przeczytaj tę szokującą książkę i podziel przez dwa wszystko, o czym czytasz.
 


 

„Podręcznik mrocznej sztuki eksploatowania mediów”.

Robert Greene,
autor książki 48 godzin władzy

„Ważne ostrzeżenie zarówno dla specjalistów od PR-u, jak i dla klientów”.

Richard Edelman

„Książka, która przyprawia o dreszcze zachwytu i zgrozy”.

„Financial Times”

„Książka ta bardzo mocno zaniepokoi gigantów wirtualnych mediów”.

Drew Curtis,

twórca Fark.com

„Ryan ma w sobie coś z Machiavellego, coś z Ogilvy’ego… Ten młody spec (…) jest sekretną bronią, o której nigdy nie słyszeliście”.

Tim Ferriss,
autor książki 4-godzinny tydzień pracy, zdobywczyni pierwszego miejsca listy bestsellerów „New York Timesa”

O autorze

Ryan Holiday jest strategiem medialnym, który współpracuje z wieloma znanymi osobistościami, w tym Tuckerem Maksem czy Dovem Charneyem. Po tym, jak w wieku dziewiętnastu lat rzucił college i terminował u Roberta Greene, autora 48 praw władzy, doradzał wielu pisarzom, którzy doskonale się sprzedają, oraz muzykom, którzy zdobywają platynowe płyty. Obecnie jest dyrektorem marketingu w American Apparel, którego dokonania są znane na całym świecie. Kampanie reklamowe opracowane przez Ryana Holidaya były wykorzystywane jako „studia przypadków” przez takich gigantów jak Twitter, YouTube czyGoogle oraz omawiane w między innymi w AdAge, New York Times, Gawker czy FastCompany. Ryan Holiday mieszka w Nowym Orleanie i prowadzi stronę RyanHoliday.net.

"Gdy miałem 19 lat, wyczuwając zaskakujące i przełomowe możliwości, zrezygnowałem ze studiów. Mentorzy rywalizowali o moją uwagę i traktowali mnie jak swojego protegowanego. Postrzegany jako wschodząca gwiazda, byłem tym dzieciakiem. Sukces przyszedł szybko.

Gdy stałem się najmłodszym dyrektorem w agencji promocji talentów w Beverly Hills, uczestniczyłem w podpisywaniu kontraktów z wieloma popularnymi zespołami rockowymi i pracowałem z nimi. Doradzałem w temacie książek, które później sprzedawały się w milionach egzemplarzy i tworzyły nowe gatunki literackie. W wieku 21 lat odpowiadałem za strategię firmy American Apparel, wówczas jednej z najpopularniejszych marek modowych na świecie. Wkrótce zostałem dyrektorem ds. marketingu.

W wieku 25 lat opublikowałem pierwszą książkę. Stała się ona natychmiastowym, choć kontrowersyjnym bestsellerem."

Spis treści

  • Wprowadzenie

Część I. Pora karmienia potwora. Czym jest blog?

  • 1. Blogerzy jako twórcy newsów
  • 2. Jak stworzyć coś z niczego w trzech prostych krokach
  • 3. Wielki blogowy przekręt, czyli jak zarabiają wydawcy blogów
  • 4. Taktyka I: blogerzy są biedni - więc pomóż im płacić rachunki
  • 5. Taktyka II: mów to, co chcą usłyszeć
  • 6. Taktyka III: dawaj nie to, co dobre, ale to, co chodliwe
  • 7. Taktyka IV: pomagaj im oszukiwać ich czytelników
  • 8. Taktyka V: sprzedawaj im to, co mogą odsprzedać (wykorzystywanie problemu jednorazowości)
  • 9. Taktyka VI: sprowadzaj wszystko do właściwego nagłówka
  • 10. Taktyka VII: zabij ich obfitością odsłon
  • 11. Taktyka VIII: używaj technologii przeciwko niej samej
  • 12. Taktyka IX: po prostu zmyślaj (inni też to robią)

Część II. Potwór atakuje. Jakie funkcje pełni blog?

  • 13. Irin Carmon, The Daily Show i ja, czyli o tym, ile złego może narobić bloger
  • 14. Jest nas więcej. Panteon manipulatorów
  • 15. Słodkie, lecz złe. Taktyki stosowane w rozrywce online, które odurzają i Ciebie, i mnie
  • 16. Gospodarka podlinkowana. Złudzenia co do źródeł
  • 17. Internetowe naciągactwo. W obliczu wyłudzeń w sieci
  • 18. Iteratywny szwindel. Fałszywa filozofia dziennikarstwa internetowego
  • 19. Mitologia sprostowań
  • 20. O trwaniu w złudzeniach
  • 21. Mroczna strona sarkazmu. Gdy atakuje poczucie humoru
  • 22. Ceremonia upokorzenia w XXI wieku. Blogi jako nośniki nienawiści i narzędzia kary
  • 23. Witamy w nierzeczywistości
  • 24. Jak czytać blogi. Aktualizacja wszystkich zrelacjonowanych kłamstw  
  • WNIOSKI. A więc... co dalej?
  • Podziękowania
  • Literatura cytowana
  • Literatura dodatkowa

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl