Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 48 godzin
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 83,00 zł
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy
83.00
ilość szt.
Zyskujesz 8 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

Fantastyczna książka! Jest to próbka ekonomii behawioralnej w najlepszym gatunku.

 

Samuel Bowles, Santa Fe Institute

 

W zabawny i żywy sposób autorzy pokazują, że pogoń za zyskiem pozwala wytwarzać wiele produktów wzbogacających nasze życie, ale prowadzi również do rozmaitych manipulacji i oszustw. Wiele innowacji dotyczy produktów, które ułatwiają oszukiwanie ludzi, a implikacje tego zjawiska są złożone i głębokie.

 

Joseph E. Stiglitz, Laureat Nagrody Nobla z ekonomii

 

Książkę cechuje przystępna narracja i obfitość barwnych metafor, poruszających opisów przypadków z codziennego życia, zasmucających i bulwersujących przykładów oszustw rynkowych. Zarazem lektura książki dostarcza sporej dawki wiedzy i o współczesnej gospodarce, i o ekonomii. Książkę tę powinien przeczytać każdy, kto nie chce wpadać w zastawiane przez wolny rynek pułapki, każdy, kto nie chce być owym tytułowym frajerem złowionym w rynkowe sieci. Powinni się nią zainteresować zwłaszcza parlamentarzyści i kreatorzy polityki społeczno-gospodarczej na szczeblach centralnych i innych. Jest to użyteczna lektura zarówno dla praktyków, jak i badaczy wolnego rynku, dla naukowców, w tym ekonomistów, prawników, socjologów, historyków gospodarczych i in. I co najważniejsze, jest to książka wielce użyteczna dla zwykłych zjadaczy chleba, zmagających się na co dzień z rynkowymi pokusami i pułapkami.

 

Elżbieta Mączyńska, Prezes Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego

Spis treści

Przedmowa do wydania polskiego
Od tłumacza
Przedmowa autorów

Wprowadzenie:Nie dajmy się zmanipulować- równowaga phishingu

Część I
Niezapłacone rachunki i krach finansowy
1. Pokusa na każdym kroku
2. Drenaż reputacji i kryzys finansowy

Część II
Różne oblicza phishingu

3. Marketing potrafi wykorzystać nasze słabostki
4. Samochody, domy i karty kredytowe
5. Phishing w polityce
6. Żywność i leki
7. Innowacje dobre i złe a nawet okropne
8. Tytoń i alkohol
9. Bankructwo dla zysku
10. Obligacje śmieciowe
11. Ruch oporu i jego bohaterowie

Część III
Zakończenie i posłowie

Zakończenie: Nowa narracja i jej konsekwencje
Posłowie: Znaczenie równowagi phishingu

Podziękowania
Bibliografia
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy
Laureaci Nagrody im. Alfreda Nobla w dziedzinie ekonomi

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl