Zwinnie do przodu. Poradnik kierownika projektów informatycznych

Zwinnie do przodu. Poradnik kierownika projektów informatycznych, Piotr Wróblewski, Arik.pl Księgarnia Akademicka
  • promocja
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 48 godzin
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 75,50 zł
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna: 89,00 zł

75.50
Najniższa cena od wprowadzenia towaru: 89,00 zł
ilość szt.
Zyskujesz 7 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

Poznaj najskuteczniejsze metody zarządzania projektami

  • Dowiedz się, na czym polega project management
  • Opanuj zwinne metodyki zarządzania projektami
  • Naucz się zarządzać wymaganiami, zmianami, budżetem i ryzykiem
  • Sięgnij po najlepsze narzędzia wspomagające pracę PM-a

Zarządzanie projektami to rozległa i skomplikowana dziedzina wiedzy. Dobry kierownik projektu powinien być osobą kompetentną, komunikatywną, zdyscyplinowaną, wszechstronną i doświadczoną, łączącą zdolności techniczne z marketingowymi, a nawet psychologicznymi. Dobry PM to zdolny dyrygent, pod którego kierunkiem zespół deweloperski sprawnie osiąga wyznaczone cele i szybko realizuje powierzone mu zadania - gra bez fałszu, niczym świetnie zestrojona orkiestra.

W ostatnich latach metodyki zwinne przebojem wkroczyły do firm informatycznych. Rewolucyjnie zmieniły sposób wytwarzania oprogramowania, przenosząc akcent z planowania i budżetowania na dostarczanie wartości biznesowej oraz zaspokajanie biznesowych potrzeb klienta. Rewolucja ta sprawiła, że deweloperzy nie są już postrzegani wyłącznie w kategorii kosztów, zespołom oddaje się więcej inicjatywy, a efekty ich pracy można znacznie szybciej skonfrontować z oczekiwaniami.

Nie każdy łatwo odnajduje się w tej nowej rzeczywistości. Pomoże w tym praktyczny poradnik napisany przez doświadczonego kierownika projektów. Krótko, zwięźle i rzeczowo, bez nudnej teorii, krok po kroku wprowadzi Cię we współczesny świat zarządzania projektami i pokaże, jak radzić sobie z codziennymi wyzwaniami. Jeśli chcesz zacząć przygodę z project managementem, chcesz odświeżyć swoją wiedzę lub wzbogacić ją o znajomość metodyk Agile, jesteś na właściwym tropie!

  • Koncepcje zarządzania projektami
  • Właściwe uruchamianie projektu
  • Zarządzanie zespołem i komunikacja
  • Planowanie i tworzenie harmonogramów
  • Zbieranie wymagań użytkownika
  • Realizacja i metody kontroli prac
  • Zarządzanie ryzykiem i zmianami
  • Zarządzanie jakością i budżetem
  • Dokumentacja projektowa i raportowanie
  • Profesjonalne kończenie projektu
  • Zwinne metodyki wytwarzania oprogramowania
  • Darmowe oprogramowanie do zarządzania projektami

Zostań takim kierownikiem projektu, z jakim zawsze chciałeś pracować!

O autorze

Piotr Wróblewski — autor wielu książek z dziedziny informatyki. Z wydawnictwem Helion współpracuje od 1992 roku, czego wynikiem są liczne podręczniki dotyczące programowania i obsługi komputerów. Najpopularniejsze do tej pory ABC komputera i Algorytmy, struktury danych i techniki programowania doczekały się kilku wydań i cieszą się u Czytelników stałym zainteresowaniem. Ten ostatni tytuł ukazał się także za granicą.

Piotr Wróblewski jest absolwentem Politechniki Śląskiej oraz francuskiej uczelni informatycznej ENSSAT (Lannion w Bretanii). Studia we Francji do tej pory wspomina jako największą przygodę swojego życia. Po powrocie do Polski zajmował się pisaniem oprogramowania na zamówienie i prowadzeniem szkoleń komputerowych. Przez kolejne dziewięć lat pracował w spółkach zagranicznych z branży IT/telekomunikacja, głównie w charakterze kierownika projektów (Impaq, Polkomtel).

Już w trakcie pracy zawodowej ukończył dodatkowe studia z zarządzania i marketingu Master HEC w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Od początku 2006 roku mieszka we Wrocławiu, gdzie pracuje w firmie Nokia - obecnie na stanowisku kierownika zespołu w dziale rozwoju oprogramowania stacji bazowych (warstwa radiowa).

Spis treści

  •  
  • Wstęp
  • Część I
  • Niezbędnik kierownika projektu
  • Rozdział 1.
  • Pojęcia podstawowe
    • Czym jest, a czym NIE JEST projekt?
      • Realia organizacyjne
      • W stronę organizacji zorientowanej projektowo
      • Portfele i programy
    • Ewolucja project managementu
    • Cykl życia projektu
    • Zróbmy to po swojemu
    • Narzędzia
    • Niełatwa ocena sukcesu projektu
      • Triada projektowa
      • Zgubne dziedzictwo błędów planowania
      • Był sukces czy nie?
    • Zarządzanie i zespół
    • Zastosowanie zarządzania projektami
    • Pytania kontrolne
  • Rozdział 2.
  • Uruchamianie projektu
    • Proste trudnego początki
    • Karta projektu
    • Jak dobrze zainicjować projekt?
    • Plan projektu: budowa i utrzymanie
      • Zakres prac
      • Uczestnicy projektu
      • Struktury pozaprojektowe
      • Procedury
      • Szkolenia
      • Infrastruktura
      • Harmonogram prac
      • Budżet
    • Plan projektu zmienia się w czasie!
    • Pytania kontrolne
  • Rozdział 3.
  • Zespół mitów i zalet
    • Praktyki budowania zespołów projektowych
      • Pozyskiwanie zasobów osobowych
        • Organizacje zorientowane projektowo lub stosujące Agile
        • Organizacje funkcyjne lub gotowe na zarządzanie macierzowe
        • Podsumowanie
      • Razem czy osobno?
      • Utrzymanie zespołu
        • Budowa zgranego zespołu
        • Trudna sztuka motywacji
    • Budowanie autorytetu kierownika
    • Role w zespole, czyli optymalne ludzi dopasowanie
      • Klasyfikacja dr. Belbina
      • Typologia MTR-i
    • Ludzie są różni, czyli model typów osobowości Myers-Briggs
      • Pojęcia podstawowe
      • Typy Myers-Briggs w pigułce
    • Role i typy osobowości konkluzja
    • Zarządzanie konfliktami
    • Pytania kontrolne
  • Rozdział 4.
  • Od WBS do harmonogramu
    • Dualizm projektowy
    • Struktura podziału prac (WBS)
    • Tworzenie WBS
    • Rola WBS w kontroli zakresu projektu
    • Pytania kontrolne
  • Rozdział 5.
  • Zarządzanie zmianami
    • Proces zarządzania zmianami
    • Role w procesie zarządzania zmianami
    • Wpływ zmian na tzw. wydania produktu
    • Pytania kontrolne (bardzo trudne!)
  • Rozdział 6.
  • Sztuka zarządzania wymaganiami użytkownika
    • Użytkownicy i udziałowcy
      • Niezrozumienie wymagań użytkownika
      • Środowisko upolitycznione
      • Niestabilne wymagania użytkownika
      • Mapa polityczna projektu
    • Specyfika wymagań informatycznych
      • Typologia wymagań informatycznych
      • Jakość wymagań
    • Skuteczne zbieranie wymagań
      • Standardy i specyfikacje branżowe jako źródło wymagań
      • Identyfikacja uczestników procesu zbierania wymagań
      • Praca z klientem
      • Wizualizacja wymagań
        • Mapa myśli (ang. mind mapping)
        • Diagramy podobieństwa
        • Prototypowanie
        • Modelowanie biznesowe
      • Praca z przyszłymi użytkownikami
      • Wzorce WBS i rejestry produktów
      • Joint Application Design
    • Pytania kontrolne
  • Rozdział 7.
  • Zarządzanie ryzykiem
    • Pojęcia podstawowe
    • Odkrywanie ryzyk projektowych
    • Rodzaje ryzyka
      • Podział według pochodzenia
      • Podział według natury ryzyka
    • Materializacja ryzyka i jego wpływ na projekt
    • Szablon dokumentowania ryzyka
    • Mapa ryzyka
    • Pytania kontrolne
  • Rozdział 8.
  • Harmonogram doskonały, czyli jak planować, aby się udało
    • Planowanie kontra chaos
    • Zależności pomiędzy zadaniami
      • Związek zakończ rozpocznij (ang. Finish-Start)
      • Związek zakończ zakończ (ang. Finish-Finish)
      • Relacja rozpocznij rozpocznij (ang. Start-Start)
      • Relacja rozpocznij zakończ (ang. Start-Finish)
      • Wprowadzanie opóźnień lub przyspieszeń zadań
    • Ścieżka krytyczna
    • Szacowanie pracochłonności i kosztów prac
    • Przypisywanie zasobów zadaniom
      • Planowanie zadań w trybie effort-driven
        • Zadanie typu Fixed Units (stała liczba jednostek)
        • Zadanie typu Fixed Duration (ustalona długość zadania)
        • Zadanie typu Fixed Work (umówiona praca)
      • Planowanie zadań z wyłączonym trybem effort-driven
    • Sztuka wymyślania i układania zadań
    • Optymalizacja obciążenia zasobów projektowych
    • Przekazywanie zadań członkom zespołu
    • Kompresja harmonogramu
    • Pytania kontrolne
  • Rozdział 9.
  • Zarządzanie budżetem w projekcie informatycznym
    • Opłacalność projektu w kontekście organizacji
    • Elementy analizy budżetowej w projekcie
    • Koszty własne w projekcie
    • Koszty zewnętrzne w projekcie
    • Planowanie wykorzystania zasobów
    • Kontrolowanie czy raportowanie czasu pracy?
    • Pytania kontrolne
  • Rozdział 10.
  • Śledzenie postępów i metoda Earned Value
    • Pojęcie wersji bazowej harmonogramu
    • Rejestrowanie danych o postępie prac
      • Uproszczone odznaczanie realizacji zadań
      • Pełna rejestracja stanu realizacji prac
    • Metoda wartości wypracowanej (Earned Value)
      • BAC budżet
      • BCWS planowany koszt planowanej pracy
      • BCWP planowany koszt wykonanej pracy (Earned Value)
      • ACWP rzeczywisty koszt wykonanej pracy
      • EAC przewidywany budżet całkowity
      • Wskaźniki wydajności i realizacji
    • Earned Value na przykładach
      • Porównanie metody klasycznej z Earned Value
      • Praca z harmonogramem
      • Symulowanie postępu prac
    • Pytania kontrolne
  • Rozdział 11.
  • Dokumentacja projektowa w fazie wytwórczej
    • Raportowanie stanu projektu
    • Dziennik projektu
      • Zespół projektowy
      • Produkty
      • Środowisko sprzętowe i programowe
      • Nota wydania (ang. Release notes)
      • Baza wiedzy
      • Lista ryzyk projektowych
      • Sprawy bieżące, problemy
      • Zdarzenia projektowe
      • Historia zmian w wymaganiach
    • Dokumentowanie spotkań
    • Pytania kontrolne
  • Rozdział 12.
  • Skuteczna komunikacja
    • Sztuka sprawnej komunikacji
      • Komunikacja elektroniczna
      • Poufność i ochrona informacji projektowej
      • Wymiana informacji w projektach
      • Spotkania, czyli jak się nie zagadać na śmierć
    • Pytania kontrolne
  • Rozdział 13.
  • Zarządzanie jakością w projekcie informatycznym
    • Normy ISO serii 9001
    • Model CMM
    • Testowanie oprogramowania
      • Ogólne rodzaje testów
      • Testy niefunkcjonalne
      • Testy z zakresu bezpieczeństwa
      • Organizacja metod testowania
    • Ciągła integracja i kontrola konfiguracji
    • Pytania kontrolne
  • Rozdział 14.
  • Dostawa i zamknięcie projektu
    • Dostawa produktu
    • Strategie wdrażania złożonych systemów informatycznych
    • Szkolenia użytkowników
    • Zamknięcie prac w projekcie
    • Gwarancja i konserwacja
    • Pytania kontrolne
  • Rozdział 15.
  • Podwykonawstwo i używanie darmowego oprogramowania
    • Outsourcing, czyli kupujemy zamiast wytwarzać
      • Proces nabywania usług lub towarów
    • Modele OEM i ODM
      • Zabezpieczenia depozytowe (ang. escrow agreement)
    • Jak się odnaleźć w gąszczu open source
      • Prawa własności intelektualnej
      • Klasyfikacja licencji FOSS
    • Pytania kontrolne
  • Rozdział 16.
  • Certyfikacja project management
    • Certyfikacje PMI
      • PMBOK (Project Management Body of Knowledge)
      • PMP (Project Management Professional)
      • PMI-ACP (PMI Agile Certified Practitioner)
    • Metodyka i certyfikacja PRINCE2
      • Co wyróżnia PRINCE2?
    • Szkolenia i certyfikacja PRINCE2
      • PRINCE2 Foundation
      • PRINCE2 Practitioner
      • PRINCE2 Agile Foundation
      • PRINCE2 Agile Practitioner
    • AgilePM (Agile Project Management)
      • AgilePM Foundation
      • AgilePM Practitioner
    • Pytania kontrolne
  • Część II
  • Zwinne rewolucje i praktyki PM
  • Rozdział 17.
  • W kierunku zwinnych metod wytwórczych
    • Proces ex machina, czyli próby uporządkowania rzeczywistości
      • Radosna twórczość
      • Normy i standardy
      • Nowoczesne praktyki zarządzania
    • A może zróbmy to inaczej?
      • Crystal Clear
      • Programowanie ekstremalne (XP)
      • Feature-Driven Development (FDD)
    • Pytania kontrolne
  • Rozdział 18.
  • Usprawnić produkcję!
    • Lean Manufacturing, czyli eliminacja strat
    • Lean Software Development
      • Odwzorowanie pojęć Lean Manufacturing
      • Zasady Lean czy zasady Agile?
      • Praktyczne zasady Lean Software Development
        • Eliminuj straty
        • Kładź nacisk na wiedzę
        • Podejmuj (niektóre) decyzje tak późno, jak to możliwe
        • Dostarczaj jak najszybciej
        • Wzmocnij decyzyjnie zespół
        • Wbuduj integralność
        • Patrz na całość
    • Cykl Deminga (PDCA)
  • Rozdział 19.
  • Kanban, czyli zrozumieć i ujarzmić flow
    • Kanban w systemach produkcji klasycznej
    • Tablice Kanban
      • Struktura tablicy Kanban
      • Limity WIP
      • Kanban w Agile
  • Rozdział 20.
  • Od iteracji do Agile
    • Zaplanujmy lepsze jutro!
    • (Nieco) lepszy rodzaj planowania
    • 35 lat minęło jak jeden dzień
    • Złożone systemy adaptacyjne
    • Manifest Agile, czyli przykazania ogólne
    • Zasady Agile, czyli katechizm na co dzień
    • Rodzina metodyk Agile
  • Rozdział 21.
  • Agile w wydaniu DSDM
    • Geneza DSDM
    • Cykl życia projektu w DSDM
    • Zespół i role w DSDM
    • MoSCoW, czyli zarządzanie priorytetami
    • Demonstracja wykonanej pracy
    • Komunikacja
      • Umiejętności miękkie
      • Nienadużywanie komunikacji elektronicznej
      • Praktyka wymiany informacji
        • Tablica projektu (ang. team board)
        • Codzienne spotkania stand-up
    • Sztuka definiowania wymagań
    • Rola Kierownika Projektu w DSDM
    • Planowanie i śledzenie postępu
    • Podsumowanie
  • Rozdział 22.
  • Scrum w pigułce
    • Zasady gry Scrum
    • Flow sterowany wymaganiami
    • Organizacja pracy
    • Spotkania w Scrumie
      • Planowanie sprintu
      • Codzienny Scrum, czyli tzw. daily scrum
      • Backlog grooming
      • Przegląd sprintu
      • Retrospekcja sprintu
    • Postęp prac w Scrumie
  • Rozdział 23.
  • Porównanie Agile z metodami tradycyjnymi
    • Triada projektowa raz jeszcze
    • Według planu czy na luzie?
    • Dokumentacja i zarządzanie wiedzą
    • Metody szacowania Agile
      • A może nie szacujmy?
    • Planning Poker
  • Rozdział 24.
  • Jak raportować postęp projektu zwinnego?
    • Kanban w Agile
    • Rejestr Sprintu
    • Wykresy spalania
    • Kumulacyjny diagram przepływu
    • Earned Value w Agile
  • Rozdział 25.
  • Wdrażanie Agile
    • Pierwsze koty za płoty
    • Wymagania użytkownika
      • Historyjki użytkownika, czyli eliminacja rzeczy zbędnych
      • Mapowanie historyjek użytkownika, czyli punkt widzenia użytkownika
    • Użycie WBS w metodach zwinnych?
    • Jaki Agile?
      • SAFe, czyli skalowalny Agile
      • Large-scale Scrum (LeSS)
      • Disciplined Agile Delivery (DAD)
      • Nexus
    • Pytania kontrolne
  • Część III
  • Darmowe oprogramowanie do zarządzania projektami
  • Rozdział 26.
  • Przegląd darmowego oprogramowania do zarządzania projektami
    • Projekty pominięte w książce
      • dotproject
      • Maven
      • Odoo
      • Planner
      • RT: Request Tracker
      • Trac
      • Wekan
      • ZenTao
  • Rozdział 27.
  • GanttProject, czyli proste harmonogramowanie
    • Rozpoczynamy nowy projekt
      • WBS
      • Szybkie wprowadzanie parametrów zadań
      • Praca przy użyciu myszy
    • Zależności i inne atrybuty zadań
    • Zaawansowane atrybuty zadań
    • Zasoby
    • Wygląd wykresu
    • Analiza projektu
    • Zaawansowane opcje programu
  • Rozdział 28.
  • ProjectLibre, czyli prawie jak Microsoft Project
    • Rozpoczynamy nowy projekt
      • WBS
      • Tworzenie i edycja parametrów zadań
      • Zależności i inne atrybuty zadań
    • Zasoby
    • Wygląd wykresu
    • Widoki
    • Kalendarze niestandardowe
    • Analiza i raportowanie projektu
  •  
  • Literatura
  •  
  • Spis rysunków
  •  
  • Spis tabel
  •  
  • Skorowidz

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl