Przetrwanie i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw

Przetrwanie i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, Franciszek Bławat , Arik.pl Księgarnia Akademicka
  • promocja
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 35,00 zł
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna: 49,90 zł

35.00
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 49,90 zł
ilość szt.
Zyskujesz 3 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

Monografia składa się z części teoretycznej i empirycznej. W pierwszej części uporządkowano i usystematyzowano wiedzę na temat przetrwania i rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw oraz zaproponowano nowe metody i narzędzia badawcze, natomiast w drugiej znajdują się wyniki badań empirycznych z ostatniego dziesięciolecia.
Autorzy mają nadzieję, że publikacja stanie się podstawą do dyskusji, a także zainspiruje innych badaczy do formułowania nowych programów badawczych i wskazówek dla praktyki gospodarczej.
Książka może służyć studentom kierunków: zarządzanie i marketing oraz ekonomia. Jest ona również skierowana do obecnych i przyszłych przedsiębiorców i menedżerów.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział I
Statystyczno-ekonometryczne metody analizy czynnikowej zdolności do przetrwania przedsiębiorstw
1.1. Problemy definicyjne
1.2. Podstawy teoretyczne analizy jednoczynnikowej zdolności do przetrwania przedsiębiorstw - test ?2 niezależności cech
1.3. Podstawy teoretyczne analizy logitowej zdolności do przetrwania przedsiębiorstw

Rozdział II
Determinanty wzrostu małych i średnich przedsiębiorstw
2.1. Główne podejścia teoretyczne do zagadnienia wzrostu małych firm
2.2. Czynniki związane z osobą właściciela-menedżera
2.3. Czynniki wzrostu związane z firmą
2.3.1. Wiek, wielkość, forma i lokalizacja firmy
2.3.2. Wielkości i struktury aktywów i pasywów
2.4. Strategia wzrostu małej firmy
2.5. Otoczenie firmy jako czynnik jej wzrostu
2.6. Konkluzje i rekomendacje badawcze i średnim przedsiębiorstwie
rozwój i przyszłość

Rozdział III
Wpływ zasobów ludzkich na konkurencyjność i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw w procesie globalizacji
3.1. Klasyfikacja czynników wzrostu małych i średnich przedsiębiorstw
związanych z zasobami ludzkimi
3.2. Rola menedżera w międzynarodowym małym i średnim przedsiębiorstwie
3.2.1. Funkcje globalnego menedżera małego i średniego przedsiębiorstwa
3.2.2. Znaczenie znajomości kultury narodowej w prowadzeniu negocjacji
3.2.3. Zasady doboru menedżerów w umiędzynarodowionym małym i średnim przedsiębiorstwie
3.2.4. Style przywództwa menedżera w firmach zorientowanych na wyniki, rozwój i przyszłość
3.3. Znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w procesie wzrostu małych i średnich przedsiębiorstw
3.4. Podsumowanie i rekomendacje

Rozdział IV
Bariery wzrostu małych i średnich przedsiębiorstw
4.1. Klasyfikacja barier wzrostu małych i średnich przedsiębiorstw
4.2. Potencjalne bariery wzrostu małych i średnich przedsiębiorstw wynikające z procesów globalizacji, internacjonalizacji i integracji
4.3. Klasyfikacja barier wzrostu małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce

Rozdział V
Fazy rozwoju przedsiębiorstwa - podejście modelowe
5.1. Uwagi wstępne
5.2. Ewolucja funkcji i kompetencji przedsiębiorcy w poszczególnych fazach rozwoju firmy
5.3. Znaczenie cech przedsiębiorcy w początkowych fazach rozwoju firmy
5.4. Kluczowe problemy w poszczególnych fazach wzrostu
5.5. Modele rozwoju przedsiębiorstwa J. Adizesa i L.E. Greinera
5.5.1. Funkcyjny model J. Adizesa
5.5.2. Ewolucyjno-rewolucyjny model L.E. Greinera
5.6. Symptomy i fazy kryzysu przedsiębiorstwa
5.7. Podsumowanie i rekomendacje

Rozdział VI
Statystyczno-ekonometryczna analiza czynnikowa zdolności do przetrwania małych i średnich przedsiębiorstw
6.1. Uwagi wstępne
6.2. Statystyczna jednoczynnikowa analiza zdolności do funkcjonowania
przedsiębiorstwa
6.2.1. Rodzaj branży a zdolność przedsiębiorstwa do przetrwania
6.2.2. Wielkość przedsiębiorstwa a jego zdolność do przetrwania
6.2.3. Płeć przedsiębiorcy a zdolność przedsiębiorstwa do przetrwania
6.2.4. Wykształcenie przedsiębiorcy a zdolność przedsiębiorstwa
6.2.5. Ocena poziomu technicznego urządzeń i maszyn a zdolność
6.2.6. Bariery wzrostu a zdolność przedsiębiorstwa do przetrwania
6.2.7. Planowana stopa wzrostu a zdolność przedsiębiorstwa do przetrwania 6.2.8. Liczba rodzajów odbiorców a zdolność przedsiębiorstwa do przetrwania .
6.3. Analiza logitowa determinant kształtujących zdolność przedsiębiorstw
do przetrwania
6.3.1. Uwagi ogólne
6.3.2. Rodzaj branży, rozmiar przedsiębiorstwa oraz sygnalizowane bariery wzrostu a prawdopodobieństwo przetrwania przedsiębiorstwa
6.3.3. Rodzaj branży, rozmiar przedsiębiorstwa oraz płeć przedsiębiorcy
a prawdopodobieństwo przetrwania przedsiębiorstwa
6.3.4. Rozmiar przedsiębiorstwa, płeć przedsiębiorcy oraz sygnalizowana bariera popytu a prawdopodobieństwo przetrwania przedsiębiorstwa
6.4. Uwagi końcowe

Rozdział VII
Czynniki wzrostu małych firm w świetle badań empirycznych
7.1. Uwagi metodyczne
7.2. Charakterystyka zasobów w firmach wzrastających i niewzrastających
7.2.1. Właściciel
7.2.2. Firma
7.3. Rola strategii i zarządzania w firmach wzrastających i niewzrastających 7.4. Postrzeganie przyszłości firmy i jej otoczenia przez właścicieli-menedżerów
7.5. Wnioski końcowe i rekomendacje

Rozdział VIII
Bariery wzrostu małych i średnich przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych
8.1. Uwagi wstępne
8.2. Bariery rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w 1992 roku
8.3. Bariery rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w 1998 roku
8.4. Wnioski końcowe

Aneks
Analiza porównawcza stylów przywództwa i zarządzania zasobami ludzkimi w krajach o różnej kulturze społecznej

Literatura

Spis tabel

Spis rycin

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl