Strategiczna rachunkowość zarządcza

1.jpg
  • promocja
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 50,00 zł
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna: 59,90 zł

50.00
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 59,90 zł
ilość szt.
Zyskujesz 5 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

Sformułowanie właściwej strategii działania przedsiębiorstwa oraz jej skuteczna implementacja wymagają zastosowania odpowiednich instrumentów zarządzania. Do takich instrumentów należy zaliczyć rachunkowość zarządczą, ukierunkowaną na strategię przedsiębiorstwa i wspomagającą proces zarządzania strategicznego. Strategiczna rachunkowość zarządcza jest stosunkowo nowym obszarem rachunkowości zarządczej. Dzięki niej uzyskuje się informacje potrzebne do podejmowania strategicznych decyzji, umożliwiających osiągnięcie długofalowych celów przedsiębiorstwa. Strategiczna rachunkowość zarządcza jest odpowiedzią na zgłaszane przez menedżerów zapotrzebowanie na włączenie podejścia strategicznego do rachunkowości. Jej istota i rola w procesie zarządzania strategicznego oraz różne jej koncepcje i instrumenty zostały szczegółowo omówione w tym podręczniku.

Spis treści:

Wstęp

Charakterystyka strategicznej rachunkowości zarządczej
1.1. Geneza strategicznej rachunkowości zarządczej
1.2. Definicje i cele strategicznej rachunkowości zarządczej
1.3. Rachunkowość zarządcza strategiczna i operacyjna
1.4. Koncepcje strategicznej rachunkowości zarządczej w teorii i praktyce

2. Problemy zarządzania strategicznego
2.1. Podstawy tworzenia strategii przedsiębiorstwa
2.2. Podejścia do zarządzania strategicznego
2.3. Wybrane metody analizy strategicznej

3. Rachunkowość w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa
3.1. Istota zarządzania wartością przedsiębiorstwa
3.2. Dochodowe podejście do wyceny przedsiębiorstwa
3.3. Rachunkowość zarządcza a kształtowanie strategii wzrostu wartości
3.4. Rola rachunkowości w monitorowaniu procesu kreowania wartości

4 Kształtowanie zrównoważonego wzrostu przedsiębiorstwa
4.1. Istota koncepcji zrównoważonego wzrostu przedsiębiorstwa
4.2. Koncepcja zrównoważonego wzrostu a zakres potrzeb informacyjnych
4.3. Rachunkowość jako system informacji a zrównoważony wzrost przedsiębiorstwa
4.4. Wymagania wobec rachunkowości w warunkach realizacji zrównoważonego wzrostu przedsiębiorstwa
4.5. Obszary wykorzystania rachunkowości w realizacji zrównoważonego wzrostu przedsiębiorstwa

5. Zrównoważona karta wyników
5.1. Istota zrównoważonej karty wyników
5.2. Zrównoważona karta wyników w systemie zarządzania strategicznego
5.3. Zrównoważona karta wyników w zarządzaniu kapitałem intelektualnym
5.4. Zrównoważona karta wyników w zarządzaniu przedsiębiorstwami zdywersyfikowanymi
5.5. Zrównoważona karta wyników w przedsiębiorstwie ciepłowniczym

6. Zasoby niematerialne w strategii przedsiębiorstwa
6.1. Istota i znaczenie zasobów niematerialnych
6.2. Zarządzanie zasobami niematerialnymi
6.3. Pomiar zasobów niematerialnych
6.4. Wycena zasobów niematerialnych
6.5. Raportowanie zasobów niematerialnych

7. Strategia płynności finansowej w zrównoważonej karcie wyników
7.1. Strategia płynności finansowej a cel działania przedsiębiorstwa
7.2. Istota strategii płynności finansowej w ujęciu dochód-ryzyko
7.3. Charakterystyka strategii płynności finansowej przedsiębiorstwa
7.4. Procedura tworzenia strategii płynności finansowej w ujęciu dochód-ryzyko
zintegrowana ze zrównoważoną kartą wyników

8. Benchmarking strategiczny
8.1. Istota i rola benchmarkingu strategicznego
8.2. Analiza sektora i konkurencji
8.3. Benchmarking w osiąganiu przewagi konkurencyjnej
8.4. Pomiar i doskonalenie przewagi konkurencyjnej

9. Projekty w strategii przedsiębiorstwa
9.1. Zarządzanie projektami w wymiarze strategicznym
9.2. Rachunkowość zarządcza projektów
9.3. Budżetowanie portfela projektów
9.4. Kontrola realizacji budżetów

Ocena projektów inwestycyjnych
10.1. Rola budżetowania kapitałów w strategicznej rachunkowości zarządczej
10.2. Metody oceny projektów inwestycyjnych
10.3. Ryzyko w ocenie projektów inwestycyjnych

11. Zarządzanie kosztami zorientowane na strategią przedsiębiorstwa
11.1. Istota strategicznego zarządzania kosztami
11.2. Strategiczny kontekst rachunkowości zarządczej uwarunkowanej działaniami
11.3. Metody zarządzania kosztami w długim okresie

12.Strategia podatkowa przedsiębiorstwa
12.1. Przesłanki stosowania i istota strategii podatkowej
12.2. Znaczenie rachunkowości w zarządzaniu podatkami
12.3. Zarządzanie ryzykiem podatkowym
12.4. Obciążenia podatkowe w decyzjach strategicznych

 

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl