Strategie zarządzania wiedzą. Modele teoretyczne i empiryczne

83274bddd442303a5b2f0a2c0d5ee9c1
  • promocja
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 45,00 zł
zawiera 5.00% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna: 54,90 zł

45.00
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 54,90 zł
ilość szt.
Zyskujesz 4 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

Znaczenie wiedzy dla efektywnego zarządzania współczesnymi przedsiębiorstwami stale rośnie. Sprawia to, że także teoria i praktyka zarządzania zajmuje się identyfikacją strategii zarządzania wiedzą oraz rozpoznawaniem metod, technik i narzędzi wykorzystywanych w realizacji procesów wiedzy, tj. pozyskiwania, rozwoju, dzielenia się, gromadzenia, wykorzystywania i ochrony wiedzy. Autorki przedstawiły: specyfikę organizacji funkcjonującej w gospodarce opartej na wiedzy; kategorie wiedzy przedsiębiorstwa; zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie; klasyfikację strategii zarządzania wiedzą; strategie zarządzania wiedzą indywidualną i organizacyjną w polskich przedsiębiorstwach.
Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych i studentów zarządzania, ekonomii, socjologii, polityki społecznej.

Spis treści

Wstęp

ROZDZIAŁ 1. Specyfika organizacji funkcjonującej w gospodarce opartej na wiedzy
1.1. Istota gospodarki opartej na wiedzy i jej znaczenie dla funkcjonowania przedsiębiorstw
1.2. Organizacja oparta na wiedzy — odpowiedź na wyzwania ery wiedzy
1.2.1. Ogólna koncepcja organizacji opartej na wiedzy
1.2.2. Atrybuty organizacji opartej na wiedzy
1.3. Typy organizacji opartych na wiedzy i ich krótka charakterystyka
1.4. Pracownicy organizacji opartej na wiedzy — „pracownicy wiedzy”
1.5. Podsumowanie

ROZDZIAŁ 2. Charakterystyka kategorii wiedzy przedsiębiorstwa
2.1. Wiedza — interpretacja pojęcia
2.2. Cechy i rodzaje wiedzy
2.3. Kreowanie wiedzy w przedsiębiorstwie
2.4. Podsumowanie

ROZDZIAŁ 3. Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie — modele, systemy, strategie
3.1. Modele zarządzania wiedzą
3.2. System zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie
3.3. Strategia zarządzania wiedzą
3.3.1. Związek strategii zarządzania wiedzą z ogólną strategią przedsiębiorstwa
3.3.2. Strategia zarządzania wiedzą a strategia organizacji i organizacja pracy
3.3.3. Strategia zarządzania wiedzą a technologia informatyczna
3.3.4. Strategia zarządzania wiedzą a podsystem społeczno-kulturowy
3.4. Podsumowanie

ROZDZIAŁ 4. Klasyfikacja strategii zarządzania wiedzą
4.1. Ogólne kryteria klasyfikacji strategii zarządzania wiedzą
4.2. Klasyfikacja strategii zarządzania wiedzą oparta na rodzajach/typach wiedzy
4.3. Klasyfikacja strategii zarządzania wiedzą oparta na procesach biznesowych
4.4. Klasyfikacja strategii zarządzania wiedzą oparta na efektach końcowych
4.5. Klasyfikacja strategii zarządzania wiedzą oparta na procesach, źródłach i obszarach wiedzy
4.6. Model strategii zarządzania wiedzą indywidualną i organizacyjną
4.7. Podsumowanie

ROZDZIAŁ 5. Strategie zarządzania wiedzą indywidualną i organizacyjną w polskich przedsiębiorstwach — wyniki badań empirycznych
5.1. Przegląd badań z zakresu zarządzania wiedzą
5.2. Metodyka badań empirycznych
5.2.1. Cel i przedmiot badań empirycznych
5.2.2. Metoda badań empirycznych
5.3. Prezentacja materiału empirycznego i jego analiza
5.3.1. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw
5.3.2. Analiza wyników badań
5.4. Podsumowanie

Zakończenie

Bibliografia

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl